شهرستان تربت حیدریه؛ پایتخت زعفران جهان و ابریشم کشور دروازه جنوبی مسافران و زائران نوروزی به مشهد مقدس است که همه ساله در ایام نوروز صده ها هزار نفر را پذیرائی و اسکان می دهد.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۵۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه در کریدور شمال و در شاهراه اصلی محور مواصلاتی جنوب کشور به مشهد مقدس واقع شده که در ایام نوروز و تابستان شاهد تردد مسافران و زائرانی است که برای زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع)از این مسیر عبور می کنند.
 
با پایان سال جاری بسیاری از مردم سراسر کشور مهیای سفر به خراسان رضوی می شوند و تربت حیدریه در این اوقات بعنوان استراحت گاه در مسیر رفت یا برگشت از مشهد مقدس با اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی خود پذیرای مسافران وزائران نوروزی است.
 
پارک جنگلی پیشکوه در شمال غربی این شهر بعنوان یکی از بزرگترین پارک های کشور مطرح است که جایگاه خاص در خراسان رضوی و شرق کشور دارد.
 
این بوستان با وسعت ۸۰۰ هکتار در دامنه کوه مشرف به شهر و با پیش بینی امکانات متنوع تفریحی و توریستی پذیرای مسافرین و گردشگران است که بر فراز آن مزار شهدای گمنام واقع شده و در ایام سال تحویل پذیرای مردم ولایتمدار این دیار است.
 
باغ ملی تربت حیدریه که در مرکز شهر در انتهای خیابان شهید مطهری بر بالای تپه ای قرار گرفته که یکی از زیباترین بوستان های ملی را در دل خود جای داده است.
 
تربت حیدریه دارای آثار تاریخی و مذهبی بسیار نیز می باشد که برخی از آنها دارای سابقه تاریخی طولانی هستند مهمترین آثار این شهرستان شامل مزار بی بی حسنیه، مزار قطب الدین حیدر، مسجد جامع و شبستان آن، رباط لاری، حمام حاجی رییس، آرامگاه شیخ ابوالقاسم گورکانی و مجموعه بناهای شیخ حیدر در کدکن می باشند.
 
یکی دیگر از اماکن این دیار آستان مقدس احمدالرضا(ع) برادر امام رضا(ع) است که در ۶ کیلومتری جنوب شرقی تربت حیدریه و درکنار روستای بوری آباد واقع شده و همه ساله در فصول مختلف سال پذیرای زائران و مسافران رضوی است.
 
این شهرستان دارای آبشار، چشمه سارها، جنگل های طبیعی، مناطق کوهستانی جذاب و رودخانه های زیبا است که نمونه هایی از جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود که در طی هفته جاری به معرفی آنها می پردازیم.
 
شهرداری تربت حیدریه اعلام کرده در صورت تکمیل ظرفیت های مدارس و اماکن و استراحت گاه، مردم و راهنمایان مسافران و زائران را به پارک شهید خاکسار واقع در فردوسی جنوبی حاشیه میدان جهاد هدایت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها