خبرهای داغ:

سمینار آموزشی معلمان دوره اول متوسطه استان همدان برگزار شد

سمینار آموزشی معلمان دوره اول متوسطه به همت شرکت توزیع نیروی برق استان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، با حضور 270 نفر از معلمان علوم و کار و فناوری و مدیران 85 مدرسه در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۹۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمینار آموزشی معلمان دوره اول متوسطه به همت شرکت توزیع نیروی برق استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، با حضور 270 نفر از معلمان علوم و کار و فناوری و مدیران 85 مدرسه در همدان برگزار شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این سمینار با اشاره به اجرای طرح آموزش بهینه‌سازی مصرف برق در مدارس مقطع اول متوسطه استان اظهار داشت: این سمینار آموزشی نیز در این راستا با هدف ارائه مطالب و آشنایی دبیران با الگوهای صحیح مصرف انرژی در راستای آموزش این مهم به دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

لیدا یوسفی با اشاره به چگونگی تولید انرژی الکتریکی افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی در راستای رشد اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: باید مباحث نوین در زمینه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی بیان ‌شود و نکات کاربردی آن به دانش‌آموزان آموزش داده شده و منتقل شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی از سوی شرکت توزیع تعیین شده است، ابراز داشت: نحوه انتقال این مفاهیم به دانش‌آموزان در حوزه تخصصی دبیران بوده و همکاری بیش از پیش ایشان را می‌طلبد.

وی یادآور شد: این سمینار در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، کبودراهنگ، اسدآباد و نهاوند نیز به صورت همزمان در حال برگزاری است.

*اجرای طرح آموزش بهینه‌سازی مصرف برق در مدارس مقطع متوسطه اول استان همدان

رئیس اداره آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه 85 مدرسه به عنوان مجری طرح انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: از هر مدرسه مدیر و دبیر علوم و دبیر کارو فناورری در این طرح شرکت دارند.

نعمت‌اله بحیرایی افزود: این طرح به هیچ عنوان در حد گزارش و مقطعی نیست بلکه کنترل مصرف آب و برق یک وظیفه ملی و همگانی است و نقش مدارس در نهادینه کردن این فرهنگ بسیار پر رنگ است.

وی عنوان کرد: در این طرح نمایشگاهی از ابتکارات دانش‌آموزان در خصوص روش‌های استفاده بهینه از انرژی برگزار می‌شود و همچنین با استفاده از فیش‌های مصرفی گاز و برق مقدار مصارف ماهیانه خود را در طول سال مقایسه و گزارش آن را به عنوان کار تحقیقی ارائه می کنند.

در ادامه نیز جلسه پرسش و پاسخ معلمان در خصوص اجرای طرح برگزار شد و یکی از کارشناسان مدیریت مصرف برق به ارائه آموزش‌هایی در خصوص راهکارهای مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق، نحوه تولید انرژی برق، انرژی‌های نو و ساختمان‌های هوشمند پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار