امام جمعه املش:

عید نوروز ریشه در ایران باستان دارد

امام جمعه املش گفت: عید نوروز ریشه در ایران باستان دارد و از جانب اسلام نیز بر صحت آن مهر تائید خورده است و بسیار سفارش شده است صله رحم را بجای آوریم، مراقب باشیم بار مالی بر دوش خانواده ها نگذاریم، نسبت به فقرا و نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۴۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام محمد صفری قاسم آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آن حضرت برای یک زمان و دوران نبوده است و ما تا قیام قیامت به آن حضرت نیازمندیم. باید از حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان الگو استفاده کنیم و سیره زندگی ایشان موجب رستگاری خومان شود.

وی در ادامه به مسئله اسلام به مادر نگاه ویژه ای ست، همه ملل و ادیان نگاه مثبتی است ، ترحم مادر را ستایش می کنند اسلام جدای عاطفه و احساس از جایگاه زن در محیط خانه و اجتماع به عنوان یک ابزار تربیتی استفاده می کند پدر بعنوان سنگربان و آسایش خانواده و ۹۰درصد امورات خانه بر عهده مادر است.

امام جمعه املش با تبریک فرارسیدن سال نوی شمسی اظهار داشت : عید نوروز ریشه در ایران باستان دارد و از جانب اسلام نیز بر صحت آن مهر تائید خورده است و بسیار سفارش شده است صله رحم را بجای آوریم، مراقب باشیم بار مالی بر دوش خانواده ها نگذاریم، نسبت به فقرا و نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی با اشاره به زحمات ایران برای اسلام گفت: امروز اگر اسلام در جهان حرف برای گفتن دارد بابت زحمت های مردم ایران بوده است نه مردم عرب، دانشمندانی همچون شیخ مفید، طوسی ،طبری و … ، ما ایرانی ها باعث شدیم که قدرت اسلام به اینجا برسد ، در آخر الزمان نیز ایرانیان نقش ایفا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیم نگاهی به سال ۹۵ داشته باشیم حضور مردم در عرصه های مختلف همچون ۲۲ بهمن برگ زرینی برای انقلاب و نظام در عرصه های بین الملل داشت، تجربیات تلخی هم داشتیم کشته شدن هموطنان ما در حادثه قطار مشهد تبریز ، حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان و مدافعان حرم، بی عهدی نظام ۵+۱ به تعهدات شان که انتظار هم بیشتر از این نداشتیم.

امام جمعه املش تصریح کرد:با این تحریم ها که بر ملت ایران از سوی دشمن می شود به خیلی چیزها رسیدیم اگر آسیب هایی در حوزه صنعت و اقتصاد داریم اینها مربوط به بسته شدن مرزها نیست ، بابت مدیریت ضعیف است، آیا برنامه ای وجود دارد که در تراز انقلاب برای جامعه در حوزه های صنعتی و کشاورزی از ظرفیت خودمان استفاده کنیم، حتی بهره برداری حداقلی هم نشد ، امروز وقتی از آمار اشتغال می گویند اگر کسی دو ساعت هم کار کرده باشد به عنوان آمار ایجاد اشتغال بیان می شود.

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی کارهایی شد ولی کم بود ، مدیران این نقدها را پذیرا باشند، مدیران ارشد حوزه اقتصادی استان گیلان ، توسعه استان در چه زمینه ای هدف گذاری شده است، محور توسعه گیلان چیست ، آیا کشاورزی محور توسعه استان است، خیر ما مگر چقدر زمین کشاورزی داریم بزرگترین کشاورزان ما ۵۰۰۰ متر زمین برای کشت محصول دارند. محور توسعه در گیلان گردشگری هم نیست ، ما چند هتل در گیلان و مازندران برای پذیرایی از مسافرین و گردشگران داریم، آلاچیق مکانی برای اسکان مسافر نیست ، وقتی زیرساخت نداریم چگونه ادعای آن را داریم.

وی اذعان داشت چرا از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم ، اگر فقط ۱۰ درصد از ظرفیت این کشورها استفاده کنیم حتی یک کیلو چای روی دست ما زیاد نخواهند ماند ، محور توسعه گیلان باید صنایع تبدیلی باشد ، صنایع دستی هم اگر داشته باشیم بعنوان شغل دوم و سوم برای ممر درآمد خانواده باشد ، چندکارخانه بسته بندی و فراوری چای و مرکبات و گل گاوزبان و فندق و خاویار داریم ، امیدواریم اراده ای در سال ۹۶ بشود برای برطرف کردن اینگونه مشکلات تا هم اشتغ

ارسال نظرات