طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۳۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاري گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و تعطیلات براي هفتمين سال متوالي از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه سال آینده اجرایی طرح «آرامش بهاری» در جوار امامزادگان را اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام افزود: این طرح امسال در 37 بقعه متبرکه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های مختلفی شامل خیمه‌های معرفت نیز دایر خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح 5 هزار بسته تبرک نیز در زمان سال تحویل بین زائران حاضر در جوار بقاع متبرکه توزیع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در این ایام 17 روحانی اعزامی متخصص در بقاع متبرکه حضور داشته و به مسائل دینی و شرعی زائران پاسخ می‌دهند، افزود: تلاش شده است که در قالب این طرح زمینه لازم برای حضور زائران فراهم شود که در این زمینه بازرسی‌های لازم از بقاع متبرکه انجام شده است.

نیکنام با بیان اینکه در طول اجرای طرح نیز بر اجرای بهتر طرح نظارت خواهد شد، تصریح کرد: به صورت متوسط و طبق آمار گرفته شده، فقط در روز عید نوروز و لحظه سال تحویل 3 هزار نفر در جوار بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش‌های« قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»، مشاوره‌های مذهبی، کارگاه نقاشی، گفتمان‌های دینی، تبلیغ چند رسانه‌ای،غرفه کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و تربیت کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی و مذهبی و غرفه حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌هایی است که در طرح آرامش بهاری اجرا خواهد شد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امسال هفتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، هر سال کیفیت این طرح افزایش پیدا می‌‌کند.

Bookmark and Share

ارسال نظرات