خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 75 نقطه استان پیاده می شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۲۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سعید کنعانی اظهار داشت: امسال طرح نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با استفاده از 850 نفر عوامل اجرایی اعم از اعضای جوانان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و پزشکان و با استفاده از 70 دستگاه انواع خودرو امدادی و یک فروند بالگرد در 75 نقطه استان به مرحله اجرا در می آید .

وی ادامه داد: امسال جمعیت هلال احمر در قالب 4 طرح «طرح ملی امداد و نجات، هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، طرح ملی داوطلب یار امداد و نجات و طرح ملی خادم؛ خانواده آماده در مخاطرات» در خدمت هموطنان و مسافران خواهد بود.

کنعانی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 که از 25 اسفند 95 شروع و در 15 فروردین ماه 96 پایان خواهد یافت، علاوه بر 26 باب پایگاه امداد جاده ای و کوهستان ثابت که بصورت شبانه روزی در طول سال فعال هستند ، تعداد 9فقره پست های موقت و ثابت و سیار در نقاط حادثه خیز استقرار و با بهره گیری از 35 دستگاه خودرو آمبولانس،21 دستگاه خودروی نجات(ویژه برش آهن پاره ها و ...)، 8 دستگاه خودروی کمکدار امدادی و یک فروند بالگرد -که از مورخه 25 اسفند95 تا 5 فروردین 96 در استان ما مستقر خواهد بود- با استفاده از 590 تن عوامل امدادی به صورت 24 ساعته در خدمات هموطنان و مسافران در محورهای مواصلاتی خواهند بود.

وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان عزیز گفت: رانندگان و مسافران در صورت دچار حادثه شدن و یا مشاهده حوادث، می توانند مراتب را با خط تلفن اضطراری 112 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتهای امدادی استانکه بصورت 24 ساعته کشیک هستند اطلاع دهند تا نسبت به اعزام نیروهای هلال احمر جهت امدادرسانی در اسرع وقت اقدام شود.

مدیر عامل استان در ادامه به هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 96 معاونت امور جوانان اشاره و بیان کرد: امسال جوانان هلال احمر با شعار بی گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم و با راه اندازی کمپین تلگرامی نه به تصادفات جاده ای به استقبال مسافران نوروزی رفته است.

وی تصریح کرد: در این طرح39 پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزیدر مبادی ورودی و خروجی شهرها و مراکز پر تردد و تاریخی و فرهنگی استان استقرار و برای سهولت دسترسی مسافران به نماز اول وقت 15 دستگاه خیمه نماز در کنار پست ها بر پا می شود که در ساعت غیر از برپایی نماز، تغییر کاربری داده و بعنوان فضاهای دوستدار کودک و نوجوان، در خدمت کودکان عزیز بوده و کودکان را با مسائل ایمنی در سفر آشنا خواهند کرد.

کنعانی خاطر نشان کرد: همچنین در 25پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ایستگاه های سلامت، جهت تست فشار و قند خون دایر خواهد بود.

وی افزود: در چادرهای جوانان، اقلام مختلف فرهنگی از قبیل بروشور های آموزشی، امدادی، نقشه های شهرها و استان و سی دی های آموزشی ارائه خواهد شد.

مدیر عامل هلال احمر استانابراز کرد: در 9 نقطه تبریز «فرودگاه، مقبره الشعرا، ائل گولی، باغمیشه لاله پارک، بازار سر پوشیده تبریز، ترمینال بزرگ تبریز، راه آهن، آزاد راه پیامبر اعظم رمپ خروجی شهرک خاوران و ستاد مرکزی واقع در آبرسان پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی دایر بوده و بیش از 250 نفر عوامل اجرایی اعم از عضو و پرسنل نقش آفرینی خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در پایان با اشاره به اجرای طرح ملی خادم برای بالا بردن سطح تاب آوری خانواده هااز اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت و طرح داوطلب یار امداد ونجات توسط داوطلبان استان خبر داد و گفت: در این طرح هم در پنج پایگاه امداد جاده ای پزشکان داوطلب مستقر خواهند شد.

ارسال نظرات