خبرهای داغ:
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بحث حقوق های نجومی مطرح شد کارشناسان متعدد این مسئله را ریشه یابی کردند و یکی از مواردی که به ان دست پیدا کردند این بود که ما قوانین مختلفی برای پرداخت حقوق داریم اما چون قانونی در این زمینه سقف را مشخص نکرده، همین امر سبب شده تا برخی افراد حقوق‌های نجومی دریافت کنند. حقوق مدیران حداکثر از 2 برابر کف حقوق کارمندان بیشتر نشود
کد خبر: ۸۸۳۹۸۱۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج  از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه مشی خراب کردن دیگران و مطرح کردن خود در جامعه نهادینه شده است، اظهار کرد: همواره ماه های آخر فعالیت دولت ها که فرا می رسد افراد متعددی برای تبلیغات به صحنه می آیند و بجای ارائه راهکارها و نظرات کارشناسی خود در خصوص رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... دست به تخریب می زنند.
وی افزود: و این مسئله در حالی به وقوع می پیوندد که باید گفت افراد مختلف باید برای تبلغ مسائل انتخاباتی، ظرفیت های خود را به مردم معرفی کنند چراکه تخریب دیگران به همه ما آسیب می رساند و از این جهت باید برای رفع این فرهنگ غلط همه به میدان بیاییم.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطرح شدن اشتباه افزایش ۶۰ درصدی حقوق مدیران از تریبون عمومی باعث سوء برداشت بسیاری از مردم شد، تصریح کرد: درخصوص مصوبه مجلس پیرامون حقوق‌های غیرمتعارف باید بگویم بیان نادرست این مسئله باعث شد افراد مختلف در جامعه دچار سوء برداشت شوند چراکه این خبر به طور ناقص از زبان فردی در جامعه مطرح شد.
وی با اشاره به فیش های حقوق نجومی تصریح کرد: زمانی که بحث حقوق های نجومی مطرح شد کارشناسان متعدد این مسئله را ریشه یابی کردند و یکی از مواردی که به ان دست پیدا کردند این بود که ما قوانین مختلفی برای پرداخت حقوق داریم اما چون قانونی در این زمینه سقف را مشخص نکرده، همین امر سبب شده تا برخی افراد حقوق‌های نجومی دریافت کنند.
حقوق مدیران حداکثر از 2 برابر کف حقوق کارمندان بیشتر نشود
کوهکن اضافه کرد: در آن برهه از زمان برخی اعتقاد داشتند که باید در جائی این سقف تعیین شود تا حقوق‌ها از میزان مشخصی بالاتر نرود که بر این اساس در ماده 38 برنامه مشخص شد که حقوق مدیران حداکثر از 2 برابر کف حقوق کارمندان بیشتر نشود، که این مسئله نیز در جامعه و برای عموم مردم طبیعی و قابل قبول است.
وی با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه داشت که افزایش حقوق مدیرات تا 60 درصد از میزان سقف پرداختی‌ها است در شرایط استثنائی انجام می‌شود، گفت: در ماده 38 برنامه آمده است که در مناطق محروم افراد متخصصی وجود دارند که با وجود محدودیت های فراوان، فعالیت سنگینی را انجام می‌دهند، بطور مثال یک پزشک جراح در یک بیمارستان شهری به صورت طبیعی 5 عمل انجام می دهد اما پزشکی دیگر در منطقه ای دیگر مجبور است از ساعت 7 صبح تا 10 شب عمل های متعدد انجام دهد بر همین اساس نهایتا مقرر شد تا در موارد استثنایی که نظام، روسای قوا و وزراء تشخیص بدهند تحت شرایطی خاص، مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی_مدیریتی ، مناطق مرزی و محروم از 2 برابر میزان سقف پرداختی، تا 60 درصد افزوده شود.
مصوبه مجلس الزام به پرداخت 24 میلیون تومان حقوق نبوده
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: باید به این نکته توجه داشت که مصوبه مجلس الزام به پرداخت 24 میلیون تومان حقوق نبوده و حقوقی تحت عنوان حقوق مدیران نیز تعیین نشده است،بلکه برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی_مدیریتی و مناطق محروم و مرزی امکانی فراهم شده است و این مصوبه دقیقا خلاء قانونی که منجر به پرداخت حقوق‌های نجومی شده بود را پر می‌کند.
وی عنوان کرد: برخی از افراد متاسفانه از ماده 38 و تبصره آن برداشت حقوق 24 میلیونی را داشتند و این مسئله در حالی است که در این ماده تنها مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی_مدیریتی، مناطق مرزی و مناطق محروم را از دیگر مناطق جدا کرده‌ است و برعکس آنکه برخی افراد ندانسته دریافت حقوق نجومی را از این ماده استنباط کرده و آن را در جامعه مطرح کردند خلاء های قانونی در خصوص دریافت حقوق نجومی را از بین برده است.
کوهکن بیان کرد: از سوی دیگر این مصوبه اصلا به معنای آن نبوده که به مدیران ماهانه 24 میلیون تومان پرداخت شود و این مسئله به دلیل ان رخ داد که اخبار به صورت ناقص در جامعه منتقل شد و باید برای این مسائل روشنگر لازم انجام گیرد.
رفتار خودجوش مردم در فضای مجازی نشات گرفته از برداشت‌شان از خبری است که منتشر می شود
وی خاطر نشان کرد: رفتار خودجوش مردم در فضای مجازی و برخی محافل نشات گرفته از برداشت‌شان از خبری است که به غلط منتشر شده و به نظر بنده واقعیت های موجود از نظر برنامه و بودجه باید به درستی برای مردم مطرح شود از این رو این مسائل را مزرح کرده تا در ایام نوروز که در جلسات خانگی و دید و بازدیدهای مختلف حضور داریم به برخی از سوالاتی که در این خصوص مطرح می شود پاسخی شفاف داده شود و انتقال این مسائل مطمئنا باعث فرهنگ سازی خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مردم باید بدانند ما در شهرستان لنجان دریافت حقوق نجومی نداشته ایم، اذعان کرد: حقوق های نجومی باید به درستی تبیین شود چراکه هیچگاه اینگونه نبوده که 90 درصد از مسئولان و مدیران کشور حقوق های نجومی دریافت کرده باشند.
وی متذکر شد: در برابر چند ده هزار نجومی بگیر مسئولان و مدیران لایق نیز بسیار هستند و بنده نیز در شهرستان لنجان تفحص فراوان کردم که مسئولی با حقوق نجومی داریم یا خیر؟ و دیدیم مسئولان ما با حقوق نجومی کیلومتر ها فاصله دارند.
کوهکن تاکید کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت، آن کسی که نسنجیده بحثی را علنی می کند خود زیر سوال است و از سوی دیگر همه ما باید حاکمیت را یک پارچه بدانیم چراکه مردم حاکمیت یک پارچه می دانند و این خود نکته ای مهم و قابل توجه است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها