خبرهای داغ:
حجت الاسلام سرافراز امام جمعه فولادشهر می گوید: ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم، نفت باید از منبع درآمد و محل تأمین بودجه کشور، خارج و به منبعی برای پیشرفت و اقتدار اقتصادی ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۰۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه لنجان ،امام‌جمعه فولادشهر  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فولادشهر ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها پاسدار حریم عفت و حیاء بود و درس‌های بزرگی را به همگان اعم از زن و مرد آموخت.

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز تأکید کرد: مسئله حجاب و عفاف فقط یک مسئله شخصی و سلیقه‌ای نیست که کسی بگوید، من دوست دارم این‌جور باشم و به کسی ارتباط ندارد چراکه این مسئله آن‌قدر مهم است که سلامت و امنیت جامعه و افراد به آن بستگی دارد.

خطیب نماز جمعه فولادشهر افزود: زنان و دختران باید به مسئله محرم و نامحرم و رعایت حجاب و عفاف با تمام وجود دقت کنند و البته این را هم بدانند در صورت رعایت نکردن، فرجام ناشایست آن علاوه بر جامعه، دامن‌گیر خودشان هم خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشورمان خاطرنشان کرد: ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم، نفت باید از منبع درآمد و محل تأمین بودجه کشور، خارج و به منبعی برای پیشرفت و اقتدار اقتصادی ایران تبدیل شود.

امام‌جمعه فولادشهر بابیان اینکه کاهش وابستگی به نفت یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی است متذکر شد: متأسفانه ما سرمایه ملی کشورمان را از زیرزمین بیرون می‌کشیم و به‌صورت خام به کشورهای غربی می‌فروشیم و پول آن را صرف امورات جاری کشور می‌کنیم!

خطیب نماز جمعه فولادشهر با اشاره به در پیش بودن عید نوروز یادآور شد: عید نوروز برخلاف عیدهای عصر جاهلیت از جایگاه ویژه‌ای نزد اسلام برخوردار است و اسلام آن را با اصلاحاتی پذیرفته است.

وی ادامه داد: درواقع اسلام عید نوروز را به دلیل ویژگی‌های مثبت آن پذیرفته است و متأسفانه سنت‌های ناپسندی به‌مرور زمان به این سنت حسنه اضافه‌شده است که نه با شرع سازگاری دارد و نه باعقل، به‌هرتقدیر عید نوروز از سنت‌های باستانی سازگار باعقل و شرع است و اسلام آن را پذیرفته و مدیریت کرده است.

حجت‌الاسلام سرافراز خواستار شد: از آحاد مردم متدین انتظار می‌رود که در سفرهای نوروزی خود دین و نماز خود را حفظ کنند و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنند و قوانین در جاده‌ها را به نحو احسن رعایت کنند و بازگشتمان با کوله باری از تجربه، ایمان، اخلاق و ثواب همراه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها