خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار دامغانی گفت: در راستای اجرای دوسالانه اجلاسیه 1700 شهید شاهرودی، نمایش چندرسانه ای فصل شیدایی در شاهرود اکران می شود
کد خبر: ۸۸۳۹۷۶۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در گردهمایی رزمندگان وایثارگران دفاع مقدس و نمایندگان برخی از دستگاه های فرهنگی شهرستان در سخنانی با تقدیر از برگزاری این محفل و گروه فرهنگی اهل اقدام با اشاره به اجلاسیه شهدای شهرستان در سال 94 اظهار کرد: در ابتدای برگزاری این اجلاسیه همه دغدغه داشتند که با توجه به حجم مالی و بازه زمانی محدود کار درست انجام می شود و اهداف پیش بینی شده محقق مشود که به حمدالله اتفاق خوبی افتاد و همه پای کار آمدند و این اجلاسیه برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه خودجوش مردم و همه آمدند و کار با کیفیت انجام و اثرات بسیاری نیز داشت که تقویت روحیه جهادی در جامعه و نمایش اقتدار فرهنگی و ظرفیت های فرهنگی و اثرات در حوزه اجتماعی که به گفته دوستان در نیروی انتظامی شش ماه بعد بسیاری از جرایم در حوزه های مختلف کاهش چشمگیر داشت.

دامغانی با اشاره به ماندگار ترین اثر اجلاسیه شهدا گفت: تشکیلات خودجوش مردمی در این اجلاسیه شکل گرفت که در شهرستان نیاز داشتیم و این وحدت با راه اندازی این تشکیلات به برکت خون شهدا ایجاد شد که انجمن اهل اقدام در این راستاست و قدم اول بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دوسالانه اجلاسیه 1700 شهید شاهرودی افزود: در این راستا نیز انتظار کمک همه اقشار و نهادها را می طلبیم که قدم دوم تجمیع فعالیت های حوزه دفاع مقدس و فعالیت های فرهنگی شهرستان و نقشه راه است که به برکت اجلاسیه شهدا این موضوع نیز عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه هر دو سال یکبار اجلاسیه 1700 شهید شاهرودی در شهرستان با قرار گرفتن موضوعات شاخص با حضور همه اقشار بزرگترین عملیات فرهنکی هر دو سال یکبار حول محور شهدا در شهرستان انجام شود.

وی تصریح کرد: این برنامه می توان یخش عظیم سرعت تهاجم فرهنگی را مانع ایجاد کند و از سرعت آن جلوگیری نمایم و امسال با هماهنگی هایی که در سطح استان و کشور انجام شده قرار است نمایش فصل شیدایی در شاهرود برنامه اجرا نماید.

دامغانی با بیان اینکه این اتفاق بسیار خوبی است بیان کرد: این کار هزینه بسیار زیاد و پشتیبانی بیشتری می خواهد و این برنامه کیفیت و سطح تاثیرگذاری از اجلاسیه اول کم ندارد و بهتر از اجلاسیه اول خواهد بود که پشیبانی اعظم آن توسط موسسه اوج تهران تامین می شود و مابقی را باید شهرستان تامین نماید.

وی تاکید کرد: شهرستان شاهرود اول شهر غیر از مرکز استان هاست که این نمایش در آن اجرا می شود و این گروه بعد از نمایش عیدانه خود در بندرعباس در اردیبهشت ماه در شاهرود برنامه اجرا خواهند کرد.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه در تلاش هستیم این گروه از اول اردیبهشت در شاهرود اجرای برنامه داشته باشند عنوان کرد: پیش بینی انجام شده این است که از شب مبعث پیامبر در چهارم اردیبهشت ماه به مدت ده شب برنامه اجرا شود و مکان پیش بینی شده نیز با کمک یکی از خیرین شاهرود در ضلع شمالی میدان حسینی شاهرودی و جنب پمپ گاز است.

وی بیان کرد: این برنامه بازگران بسیاری می خواهد که 130 بازیگر در شهرستان تامین خواهد شد که 30 نفر از آنها بازیگران حرفه ای شهرستان خواهند بود و انشالله با همت همه این برنامه که برای شهداست با کیفیت عالی انجام خواهد شد و پیش بینی حضور 7 تا 10 هزار نفر در این نمایش در هر شب را داریم.

دامغانی با بیان اینکه زمان برگزاری این برنامه همزمان با زمان برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان است گفت: با توجه به انتخابات ما تلاش داریم تاثیرگذاری در فضای فرهنگی شهرستان و مشارکت عمومی و حضور حداکثری در انتخابات را با این برنامه ایجاد نماییم.

وی تاکید کرد: از اجرای این برنامه هیچ بهره برداری سیاسی را نداریم و بحث تبیین سخنان رهبر انقلاب در جریانات انتخابات و ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی خوب در جامعه و حضور حداکثری در انتخابات را در شهرستان و استان ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به تحرک و پویایی در حاشیه این نمایش بیان کرد: ستاد مردمی اجلاسیه شهدا که پویایی و تحرک را در اجلاسیه قبل ایجاد کرد انشالله در این برنامه نیز این پویایی و انسجام و حضور را تداوم بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها