خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز گفت: در خوزستان پروژه‌ها کامل نشدند و تنها حدود یک دهم پروژها کامل شد و نمی‌دانم چرا استان خوزستان باید همیشه مظلوم واقع شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۴۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امروز در آئین سیاسی عبادی با توصیه همه به تقوای اللهی و با اشاره به نزدیکی سال نو اظهار داشت: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود، مخاطب ایشان ملت و دولت است که در این راستا کارهایی انجام شد اما به آن صورت این اقتصاد مقاومتی و روی‌آوردن ملت و دولت به تولید همچنین در مصرف روی‌آوردن ملت ما به مصرف تولیدات داخلی و پشت کردن به تولیدات خارجی است.

وی افزود: هدف از رویکرد اقتصاد مقاومتی گماشتن جوانان بیکار است به دلیل اینکه جوانانی هستند که به دلیل بیکاری ازدواج نکردند و این فاجعه است. آیا با این وضعیت ملت و دولت نباید چاره‌ای اندیشه کنند؟ باید نسبت به ملت و جوانان خود تعصب داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: اگر ما به تولیدات خارجی روی آوریم به این معنا است که جوانان آنها را به کار گماشته‌ایم کسی باید این امورات را در کشور هدایت کند همچنین مردم نیز لازم است تعصب و غیرت حماسه را نسبت به فرزندان ملت خود داشته‌ باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید به تولید و در ابتدا به تولید در روستاها روی ‌آورند، عنوان کرد: مرکز تولید روستاها هستند به دلیل اینکه غذای سالم لبنی، زراعی و غیره روستا وجود دارد و با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته سرمایه‌گذاری در روستا مبلغ زیادی را نمی‌طلبد.

موسوی‌جزایری تصریح کرد: پرداختن به تولیدات داخلی عملی است، آیه یأس نخوانیم به دلیل اینکه فعالیت‌هایی مانند پرورش قارچ اعتبار کلانی نمی‌خواهد و قابل عمل است. در این صورت تولید و قدرت ما از نظر اقتصادی افزایش پیدا می‌کند و جوانان ما مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به طرح دولت مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: پروژهای نیمه تمام در استان‌های دیگر با مبالغ 5 الی 8 برابر تکمیل شدند اما در خوزستان پروژه‌ها کامل نشدند و تنها حدود یک دهم پروژها کامل شد؛"نمی‌دانم چرا خوزستان باید همیشه مظلوم واقع شود" و این عدم همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به خوزستان یک ظلم عمدی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به شروع عملی مقابله با ریزگردها خاطرنشان کرد: مقابله با ریزگردها از سوی جهاد کشاورزی و قرارگاه مهندسی نصر جای تقدیر و تشکر دارد همچنین 4 هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی اکنون به دست بسیج نهال‌کاری می‌شوند که امیدوارم ثمرات خوبی برای مردم داشته باشد.

موسوی‌جزایری درباره سفر خود به هندوستان توضیح داد: سفر به هندوستان به دلیل دیدار با علما و شرکت در کنفرانس صلح بین‌المللی با حضور علمای ادیان مختلف بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها