خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع طلاب و روحانیان شهرستان دامغان گفت: سربازی امام زمان(عج) و شاگردی مکتب امام صادق ارزنده‌ترین هدایای خداوند به طلاب و توفیقی بزرگ است که نصیب هرکس نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۰۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در جریان سفر خود به شهرستان دامغان عصر دیروز با حضور در حوزه علمیه امام صادق(ع) "فتحعلی بیک" ضمن بازدید بخش‌هایی از این حوزه کهن و طرح توسعه آن، در محل مدرس امام خمینی(ره) این مدرسه علمیه با علما، مدیران، اساتید و طلاب سه حوزه علمیه برادران این شهرستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این نشست که با حضور امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار دامغان برگزار شد، حوزههای علمیه خواهران و برادران استان سمنان را چراغ‌هایی نورانی خواند که در این بین حوزه‌های علمیه دامغان از گذشته تا به امروز به عنوان مهد پرورش علما و فضلایی بزرگ جلوه‌گری می‌کنند.

وی با اشاره به پنج پروِژه‌ در دست ساخت مدارس علمیه استان سمنان و تأکید بر لزوم حمایت دولت و تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه‌ها، ضمن تقدیر از امام جمعه سابق و فعلی دامغان به دلیل حمایت مخلصانه از حوزه‌های علمیه و توقع از نماینده این شهرستان نسبت به تحقق وعده‌های داده شده در باب اعتبارات عمرانی مدارس علمیه، خاطر نشان کرد: اینکه طلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط بسیار سخت مالی تحصیل کنند هرچند موجب تهذیب نفس و رشد آنان می‌گردد اما شایسته نظام اسلامی ما نیست.

آیت الله شاهچراغی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه گفت: سربازی امام زمان(عج) و شاگردی مکتب امام صادق ارزنده‌ترین هدایای خداوند به طلاب و توفیقی بزرگ است که نصیب هرکس نمی‌شود، این باران رحمت الهی را قدر بدانید و شب و روز شکرگذار این توفیق گرانبها باشید.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، خوب و خالصانه درس خواندن را خواست رهبری از طلاب حوزه‌های علمیه عنوان و تصریح کرد: اگر ورود ما به حوزه، تحصیل ما در مکتب امام صادق(ع) و تبلیغ احکام و ارزش‌های دینی خالصانه و برای خدا باشد، ما در شکر عملی توفیقی که خداوند نصیب ما کرده موفق خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: فراموش نکنیم که علما و روحانیان امینان خدا بر روی زمین هستند و علم امانت خداوند نزد ما است، عمل به این علم امانتداری حقیقی است، اگر نه عالمی که به علمش عمل نکند خائن است، باید به آنچه فرا می‌گیریم عمل کنیم و از یاد نبریم که زکات علم، نشر آن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها