بوشهر-همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد، از فعالان مسجدی و فعالان برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور مشاور وزیر ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجدکشور و مسئولان استانی در مصلی جمعه شهر بوشهر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۳۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری یسیج ازبوشهر؛ آیین بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اقشار مختلف مردم در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

در ادامه مراسم حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری یکی از عواملی است که می تواند مسجد تراز انقلاب اسلامی را تولید کند به چند نکته راهبردی برای کانون ها اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی یک بستر مناسب برای تبلیغ مسائل دینی برای ما فراهم کرد و باید همواره از این بستر استفاده کنیم.

وی به اهمیت و ظرفیت مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار هستند و باید از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم و بدانیم که این مساجد می توانند کمک بسیار شایانی در عرصه تبلیغات به ما کنند.

صفایی بوشهر با بیان اینکه مثل همیشه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تذکرات به موقع و دقیق خود در رابطه با تهاجم فرهنگی و حرکت غرب در این مسیر را ارائه دادند، تصریح کرد: در این راستا یکی از طرح هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت طرح راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین اهدافی که این مجموعه دنبال کرده احیای کارکردهای مسجد است، افزود: مسجد کارکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، عبادی، سیاسی و ... دارد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه در اقتصاد مسجد داری نیز استفاده از ظرفیت های مردم و توجه به استعداد های درونی ملاک و راهکار اصلی است، افزود: در اقتصاد مسجد داری نیز مثل اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی های بومی خود دقت کنیم.

در این مراسم از مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، آرزو شبل حکما بوشهر به عنوان مدیربرتر کشوری مسجد محور تجلیل شد.
ارسال نظرات