جانباز شیمیایی در گفت و گو اختصاصی با بسیج:
یکی از زائران راهیان نور و جانباز شیمیایی حاضر در منطقه فکه گفت: اردوهای راهيان نور در راستای آشنای بیشتر مردم با فرهنگ ايثار و شهادت و زمينه سازی مناسب برای حكومت جهانی اسلام است.
کد خبر: ۸۸۳۹۵۶۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

علی بهادری جانباز شیمیایی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ در منطقه فکه در رابطه با اهمیت و ضرورت سفرهای راهیان نور برای جوانان و نوجوانان گفت: سفر به سرزمین راهیان نور می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها درس آموزی‌های مختلف از این سفر کوتاه و معنوی است.

وی افزود: با رفتن به مناطقی چون هویزه در ابتدا می‌آموزیم که باید قیام لله را آموخت؛ عده‌ای برای خدا از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند و عده‌ای دیگر نیز با شروع جنگ و صدور فرمان از سوی امام خمینی(ره) تصمیم می گیرند که راهی میدان جنگ شوند و در نهایت هم به مقام شهادت می رسند.

این جانباز شیمیای تصریح کرد: این افراد در سخت‌ترین شرایط و در روزهایی که هیچ امکاناتی از سوی بنی صدر برای جنگیدن در اختیار آنها نبود دست به چنین اقدامات مهمی زدند و جای تعجب است که عده‌ای امروز ادعا می کنند که بودجه لازم برای کار فرهنگی نداریم! اما علم الهدی به ما آموخت که برای خدا باید زیر تانک له شد تا 30 سال پس از آن هم افراد دیگر از معنویت این اقدام استفاده کنند و نباید از نبود امکانات نالید.

بهادری بیان کرد: حاصل همین قیام الله است که امروز دلدادگان زیادی نه فقط از ایران بلکه از سرتاسر جهان به هویزه و سایر مناطق جنگی می آیند و گمشده خود را پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در این سرزمین ها حضور پیدا می‌کنی درس های زیادی می‌گیری، گفت: حضور در مناطق جنگی نیز تفسیر همان آیه قرآن کریم است که فرمود« قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی» شهدای جنگ تحمیلی ترجمان همین آیه قرآن بودند و نشان دادند که برای خدا باید به هر نحوی کار کرد.

بهادری گفت: درس بعدی که از زیارت مناطق جنگی می گیریم انجام کار در خفا برای خدا است، یکی از مشکلات امروز ما در کارهای فرهنگی از این قرار است که علاقه زیادی به دیده شدن داریم. این در حالیست که باید در خفا و پنهانی برای خدا کار کنیم. باید از دنیا و ظواهر آن به معنای واقعی کلمه انقطاع پیدا کنیم تا برکات الهی نازل شود و به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد: به دلیل نبود همین عوامل است که کارهای فرهنگی ما اثرگذاری لازم را ندارد و در طول جنگ تحمیلی نیز شاهد خیل نیروهایی بودیم که با داشتن این مجموعه با نبود بسیاری از امکانات امروز اثرگذار شدند.

این جانباز شیمیایی تصریح کرد: شهدایی در جنگ تحمیلی حضور داشتند که در ابتدای کار خود کاری جز قرآن خوانی بلد نبودند و بسیاری از فرماندهان باسابقه آنها را به سخره می گرفتند. اما همین فرد بی تجربه با تکیه بر ایمان خودشان، کار را جلو می بردند و باز هم معتقدند بودند که کاری نکرده اند و این خداست که کارها را پیش می برد. به معنای واقعی کلمه معتقد بودند که «و ما رمیت اذا رمیت» و این خداست که همه کارها را انجام می‌دهد و ما را به پیروزی می رساند.

بهادری در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل است که موجب می شود شهید به وجه الله نظر کند و با آمدن چند تکه از استخوان چند شهید غواص همه معادلات به هم بریزد، چراکه شهدا نظر کرده امام زمان هستند و بدین ترتیب اثرگذار می شوند. ما نیز امروز اگر بخواهیم در فضای فرهنگی امروز خودمان اثرگذار باشیم باید به همین ویژگی‌ها خودمان را نزدیک کنیم تا به اهداف خودمان برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات