خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر نفر در اصفهان را 25 متر اعلام می‌کنند که این مقدار نسبت به قبل خوب است، اما در برابر آلاینده‌های فراوان اصفهان کافی نیست.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۸۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازروابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار ریاست و معاونان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت می‌فرمایند که اگر قیامت به پا شد و نهالی در دست داشتی اگر فرصت داشتی آن را بکار.

وی افزود: اگر کسی درختی را بکارد، مادامی که مردم از سایه و میوه آن استفاده می‌کنند، برای او صدقه محسوب می‌شود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر نفر در اصفهان را 25 متر اعلام می‌کنند که این مقدار نسبت به قبل خوب است، اما در برابر آلاینده‌های فراوان اصفهان کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استاناصفهانبر انتخاب کارشناسی نوع گیاهان تأکید کرد و ادامه داد: چمن و درخت‌های سوزنی تأثیر چندانی در تصفیه هوا ندارند و جزو سرانه فضای سبز محاسبه می‌شوند، بنابراین باید برای کم شدن آلودگی هوای شهر بیشتر از درخت‌های برگ‌پهن استفاده کرد.

طباطبایی‌نژاد در ادامه اذعان داشت: برای جلوگیری از حرکت خاک‌های نرم در جاده‌های شرق اصفهان و سجزی باید کمربندی از درخت‌های سازگار با محیط پیش‌بینی کرد تا مشکلات آن منطقه تعدیل شود.

وی بخشی از راه حل مقابله با ریزگردها را نیز افزایش درختان دانست و عنوان کرد: در طول سال بارها پرواز هواپیماها به دلیل وجود ریزگردها لغو می‌شود که می‌توان این مشکل را با کاشت درختان بیشتر در اطراف فرودگاه کاهش داد.

امام جمعه اصفهان از به ‌کارگیری مهندسان خانم در فضای سبز انتقاد کرد و گفت: از آنجایی که تأمین معاش یک خانواده در اسلام بر عهده مرد است، شما با استخدام یک آقا می‌توانید معاش یک خانواده را تأمین و یا به تشکیل خانواده کمک کنید، مضافاً اینکه کار کردن در این سازمان مستلزم تعامل زیاد با کارگران مرد است و این در شأن یک بانوی مسلمان نیست.

در ابتدای این دیدار احمد سلیمان‌پور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: در وضعیت کم آبی کنونی نگهداری از فضای سبز با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی از خشک شدن 130 حلقه چاه خبر داد و گفت: در گذشته با حدود 280 حلقه چاه آبیاری فضای سبز موجود را انجام می‌دادیم که به دلیل خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر حدود 130 حلقه چاه خشک و از دسترس خارج شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نیاز آبی فضای سبز موجود حدوداً 54 میلیون متر مکعب برآورد شده است و 2500 هکتار از فضای سبز از طریق مدیریت استفاده از آب و با روش آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها