مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۳۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق فعالیت خواهد داشت و از عصر امروز جنوب، جنوب شرق و شرق کشور را دچار رگبار پراکنده باران و وزش باد کرده است.

وی ادامه داد: در اواخر وقت امروز استانهای آذربایجان شرقی و غربی نیز دچار رگبار، باران و وزش باد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از نزدیک شدن سامانه جدید بارشی به کشورمان خبر داد و تصریح کرد: با نزدیک شدن سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارشهای باران، رعد و برق و وزش باد از صبح روز پنجشنبه در نواحی غربی کشور پدید خواهد آمد.

وظیفه اعلام کرد:‌ طی 24 ساعت آینده جنوب غرب کشورمان نیز دچار پدیده گرد و غبار خواهد شد و اخطاریه‌های لازم در این زمینه صادر شده است.

وی افزود: این سامانه جدید  بارشی که از فردا وارد کشورمان می‌شود غرب، جنوب غرب به‌تدریج البرز غربی، مرکزی و غرب سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ابراز کرد: همچنین طی 24 ساعت آینده رگبار باران در برخی مناطق زاگرس جنوبی، استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

به‌گفته وظیفه این سامانه بارشی در روز جمعه تضعیف خواهد شد اما امکان وقوع رگبارهای موقتی در ساعت عصرگاهی جمعه برای بسیاری از مناطق کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این سامانه بارش در روزهای پنجشنبه و جمعه بسیار مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ خلیج فارس نیز در همین مدت مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با سه درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و  گفت: تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید.

ارسال نظرات