مسئول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه کردستان؛
مسئول واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: پروژه احیای اراضی در 5 استان در حال کار است و کردستان به عنوان ششمین استان میزبان این طرح در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۹۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا ولی بیگی در جلسه احیای اراضی و آبخیزداری حوزه میهم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه برگزار شد، اظهار داشت: ما در بسیج سازندگی بر اساس توانمندی های استان کردستان برنامه های خود را پیگیری می نماییم و یکی از برنامه های مستمر ما مردم یاری  و محرومیت زدایی و سازندگی است.


وی افزود: ما چند پروزه ویزه داریم که هم اکنون ما میزبان پروزه ملی شهید شوشتری هستیم که پروزه پیشرفت و آبادانی است و به صورت پایلوت از استان کردستان اجرا می شود و طرح و ایده سپاه استان کردستان است.


مسئول کارگروه عمران و آبادانی بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: حجم اعتبار این پروزه 200 میلیارد است که در 72 روستا از 39 روستای بیجار و 33 روستای سروآباد اجرا می شود.


به گفته ولی بیگی این پروژه در 1000 دهستان اجرا می شود که در 8 دهستان کردستان نیز تاکنون اجرایی شده است.


وی با بیان اینکه این طرح بزرگترین پروزه محرومیت زدایی و سازندگی سپاه پاسداران است گفت: این توانمندسازی برای اولین بار در کردستان و بر اساس الگوی مبانی اسلامی ایرانی پیشرفت صورت می گیرد.


ولی بیگی تصریح کرد: دیگر برنامه توانمندسازی و محرومیت زدایی ما مربوط به حاشیه شهرها می باشد که در منطقه نایسر شهر سنندج به صورت پایلوت آغاز شده است.


وی ادامه داد: دیگر پروزه ما پروژه احیای اراضی است که در 5 استان در حال کار است و کردستان به عنوان ششمین استان میزبان این طرح در نظر گرفته شده است.


ولی بیگی بیان داشت: در حوزه آبخیز میهم تمام قابلیت های بلا استفاده این منطقه را شناسایی میکنیم و بر اساس توانمندی ها آن ها را به فعلیت می رسانیم .


وی افزود: هدف ما از اجرای این طرح ایجاد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، پایداری امنیت، محرومیت زدایی، کمک به اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت  است.


به گفته ولی بیگی علاوه بر این از سال 88 تا پایان سال 95 در بخش سازندگی و اجرای پروزه های عمرانی و محرومیت زدایی 58 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که بیش از 4 هزار طرح اجرایی شده است و هزار و 999 واحد با اشتغال زایی برای 3 هزار و 400 نفر صورت پذیرفته است.


وی ادامه داد: در سال 95 نیز86 میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اختصاص یافته است که برای 970 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد شد و 700 واحد فعالیت خود را آغاز کردند. 

ارسال نظرات