فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان:

آمادگی مجموعه سپاه ناحیه ماهشان برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی مددجویان

مجموعه سپاه ناحیه ماهشان برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان با کمیته امداد شهرستان همکاری لازم را انجام می دهد.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۸۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان تعامل کمیته امداد و سپاه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور گسترده بسیجیان در برنامه ‌های محرومیت زدایی امداد موجب هم افزایی و ارائه خدمات اثر بخش به محرومان می‌شود.

مجتبی برزگر همچنین از آمادگی مجموعه سپاه ناحیه ماهشان برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی مددجویان خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات مربوط با همکاری کمیته امداد شهرستان انجام می‌شود.

در ادامه نیز مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه سپاه و کمیته امداد هردو مولود انقلاب و زیرمجموعه ای از بیت ولایت هستند، اظهار کرد: هم سپاه و هم کمیته امداد اقدامات بسیاری در حوزه محرومیت زدایی انجام داده‌اند.

هدایت صفری با اشاره به تداوم روحیه جهادی و تفکر بسیجی در کشور و اثربخشی آن در محرومیت‌زدایی افزود: امروز تفکر و اندیشه جهادی و بسیجی هردو نهاد " کمیته امداد و سپاه" به نوان الگو به سایر نقاط جهان صادر می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی امداد دردهه چهارم خدمت رسانی خود شکوفایی ، نوآوری و توانمندسازی خانواده‌هاست، اظهار داشت: معتقد هستیم کارکردهای امداد به عنوان بازوان مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت زدایی باید موجب تقویت نظام شود.

صفری با اشاره به رویکرد اشتغال زایی کمیته امداد افزود: ایجاد مجتمع های اقتصادی در روستاها و مناطق کم برخوردار از محورهای اصلی ایجاد اشتغال است.

وی گفت: ساخت مجتمع های اقتصادی طرحهای تجمعی با مالکیت انفرادی درصورت تامین زمین و شرایط در ماهنشان انجام خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 20هزار خانواده تحت حمایت امداد قرار دارد که سالانه باید 10 درصد از این خانواده ها توانمند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند، اضافه کرد: تا پایان بهمن ماه 9.5 درصد از سهمیه سال 95 محقق و بقیه نیز تا پایان سال محقق خواهد شد که در نهایت تعداد خانوارهای توانمند شده به یک هزار خواهد رسید.

صفری در ادامه گزارشی از وضعیت اجرای طرح شوق زیارت نیز ارائه کرد و گفت: با اجرای طرح شوق زیارت 2 هزار و 500 نفر به زیارت مشهد مقدس و 322 نفر برای خستین بار به کربلای معلی اعزام شدند.

وی همچنین به برگزاری جشن نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با فضاسازی مناسبی از طریق ائمه جمعه، خبرگزاری‌ها، رسانه ها و به ويژه صداوسیما از جمله بسیج و آموزش و پرورش انجام شده است، مبلغ 29 میلیارد و 800 میلیون ریال در قالب جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

در پایان نیز مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه کمیته امداد و بسیج هردو نهاد ولایی و نیروهایش سرباز ولایت هستند، بر استفاده از ظرفیت بسیج در حوزه جمع‌آوری زکات تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار