نماینده مردم شوشتر در مجلس در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد
سهراب گیلانی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس هم آمادگی خود را اعلام می کنیم که اگر کانونی تشکیل شود برای این مسیر تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۹۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
آمادگی مجلس برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ نقش بی نظیر زنان در دوران جنگ تحمیلی
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: من به عنوان یک رزمنده خوزستانی در جنگ حضور داشتم و از اول جنگ نقش بی نظیر زنان ایرانی را در دفاع مقدس دیده ام.

وی افزود: مهندسی جنگ و چگونگی ایستادگی رزمنده ها و بسیجیان باید به نسل جوان منتقل شود. شهرهای لب مرز و خوزستان به حدی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که امام راحل فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد اینها باید در کتاب ها آورده شود از انها فیلم ساخته شود و استفاده از هنر بسیار می تواند موثر و مفید باشد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس ادامه داد: خود اسلامی بودن جنگ و انگیزه ملی و دینی دفاع هم مسئله مهمی است. همه در آن دوران افتخارشان این بود که به شهادت برسند. توسل رزمندگان به ائمه اطهار موج می زد و همه اینها و رفتار رزمندگان در جنگ می تواند سوژه بسیاری از کتاب ها و فیلم ها و برنامه های هنری باشد.

وی افزود: فراموش نکنیم راهیان نور باید هر روز گسترش یابد و برای کسانی که به مناطق جنگی می روند به ویژه نسل جدید توضیح داده شود که چه اتفاقاتی افتاده چرا که اینها برای تاریخ و آیندگان مهم است.

نماینده مردم شوشتر در مجلس اظهار داشت: اکثر نیروهای رزمنده ما جوان بودند و به عنوان نیروی متدین وارد جنگ می شدند رزمندگانی که بارها زخمی شدند و دوباره بعد از مداوا به جبهه همی آمدند تاریخ مثل این ها را ندیده اینها برگرفته از ایمان اسلامی رزمنده ها و مقاومت مردم بود.

وی گفت: امیدوارم مسئولان در هر لباس و موقعیتی که هستند بیشتر به این مسائل بپردازند و فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کنند نقش صدا و سیما در این انتقال و تبلیغ بسیار حیاتی است. ما به عنوان نماینده مجلس هم آمادگی خود را اعلام می کنیم که اگر مانونی تشکیل شود برای این مسیر تلاش کنیم. تعداد رزمنده ها و ایثارگران در مجلس زیاد است و ما آمادگی خود را برای همکاری با تمام ارگان ها اعلام می کنیم.

ارسال نظرات