شهروز افخمی گفت: امروز معضلات کشورمان از جمله بالارفتن سن ازدواج ریشه در باورهای فرهنگی و اجتماعی ما دارند.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۸۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

بالا رفتن سن ازدواج ریشه در باورهای غلط فرهنگی و اجتماعی داردشهروز افخمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به عوامل بالارفتن سن ازدواج در کشورمان اظهار داشت: با افزایش سن ازدواج در کشور شیب افزایش جمیعت سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: پیری و کاهش جمعیت از نتایج و عواقب شوم بالا رفتن ازدواج در جامعه خواهد بود. در دهه های گذشته تعداد فرزندان زیاد بود اما خانواده ها خیلی مشکل مالی نداشتند اما در حال حاضر خانواده ها تک فرزند هستند و باز هم مشکلات مالی دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم گفت: به نظر می رسد علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که در جامعه وجود دارد پدر و مادر ها هم روش های صحیح تربیت فرزندان را گم کرده اند. نتیجه این مسئله هم این شده که جوانان ما به ازدواج تمایلی ندارند و از آن سر باز می زنند.و در حقیقت ندانستن نحوه اصولی تربیتی به آینده فرزندانمان آسیب می زند.

افخمی خاطر نشان کرد: خانواده ها و رسانه ها باید نحوه تربیت صحیح را آموزش عملی دهند تا مشکلات پیش رو برطرف شوند. ما باید فرزندان خود را برای تشکیل زندگی تربیت کنیم. باید بر فرهنگ کار کرد و نگاه های غلط موجود در رابطه با ازدواج که آن را سخت می کند تغییر کند. امروز این مشکلات ریشه در باورهای فرهنگی و اجتماعی ما دارند.


ارسال نظرات