مصطفی برزگر
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: قطعا قرآن در شکل گیری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارد و قرآن یکی از پایه های مستحکم و اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۷۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسی، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست فرهنگ یاران گفت: خداوند قرآن را برای هدایت بشر فرستاد تا در صراط مستقیم قرار بگیرد و از گمراهی و جهل دور بماند و توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه،  تنها را ه سعادت بشر است.

وی عنوان کرد: ارزش فرهنگی جامعه وابسته به راه و روش های سعادت بخش قرآن است واگر ما بخواهیم در جامعه فرهنگی درست شکل بگیرد باید به دستورالعمل های قرآن توجه شود.

 حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف ما شیعیان این است که زیاد با قرآن مانوس نیستیم و در مسیر زندگیمان کمتر از آن بهره می گیریم  و این یک واقعیت است که باید پذیرفته شود.

 وی تصریح کرد: امروزه در جامعه ما باید مفاهیمی از قبیل  حفظ قرآن، تفسیر قرآن، قرائت درست قرآن ترویج داده  شود و زمانی که این مفاهیم به درستی ترویج داده شوند اهمیت و ارزش قرآن به درستی درک خواهد شد.

وی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در ترویج مفاهیم قرآنی، عنوان کرد: در جامعه ما  همه ادارات و سازمانها در راس همه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید مفاهیم وراهکارهای با ارزش قرآن را در جامعه بخصوص در بین جوانان ترویج دهیم تا جوانان ما در برخورد با مشکلات از این راهکارهای با ارزش استفاده کنند .

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: ما در طول زندگی با مشکلات بسیاری زیادی  برخورد می کنیم و این مشکلات ذهن و روان ما را درگیر می کنند بنا براین قرائت چند آیه از قرآن در طول روز ذهن و روان مارا آرام می کند و وقتی که ذهن آرام شود به راحتی مشکلات حل می شوند.

 وی بیان کرد: قطعا قرآن در شکل گیری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارد و قرآن یکی از پایه های مستحکم و اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حجت الاسلام عباسی به نقش شعر در ترویج مباحث دینی اشاره کرد و گفت:  شاعری که شعرش گرایش به مذهب و دین داشته باشد قطعا موفق خواهد بود وشعر او تاثیر بسیار زیادی در ترویج مباحث و مفاهیم دینی دارد.

وی در ادامه به نقش طب اسلامی در حفظ سلامتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از غذاهای امروزی سلامتی بدن را درمعرض خطر قرار می دهند و بدن بیمار می شود  و ما بجای آنکه از دارو های شیمیایی استفاده کنیم روش های درمانی طب اسلامی را به کار بگیریم که قطعا در درمان بیماری و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید خواهد بود و مباحث و مبانی که در طب اسلامی به کار گرفته می شود بر پایه آیات قرآن، سیره عملی ائمه اطهار،قانونمندهای نظام طبیعت استوار می باشد

حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: قرآن کریم شفا المومنین است و به عنوان منبعی شفا دهنده می باشد که  در باب شفادهندگی سوره فاتحه، یاسین و آیت الکرسی تفاسیر زیادی نقل شده همچنین در باب شفا دهنده بودن عسل در سوره نحل که به شفا لناس معروف می باشدجهت شفای مریض بسیار سفارش شده است.

وی در مورد سبک زندگی اسلامی در تحقق تمدن اسلامی عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی باید با جاذبه‌های مادی و معنوی همراه باشد تا بتواند در برابر سبک زندگی غربی مقاومت کند

وی گفت: راه مقابله با سبک زندگی غربی این است که سبک زندگی اسلامی که بر محور خدامحوری، دین و معنویت و آخرت‌گرایی استوار است و اخلاق و خانواده در این سبک زندگی حائز اهمیت است را در بین مردم ترویج دهیم.

 

ارسال نظرات