یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
حسینی گفت: وقتی فاصله زمانی بین بلوغ و ازدواج افزایش یابد ما هم باید شاهد روابط ناسالم ، غیر قانونی و شرعی میان زنان و مردان که در جامعه هستند باشیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۷۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

افزایش روابط ناسالم در جامعه از تبعات بالا رفتن سن ازدواجحسن حسینی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل بالارفتن سن ازدواج در کشور اظهار داشت: بالا رفتن سن ازدواج موجب افزایش تجردگرایی افراد در جامعه می شود که آسیب های خاص خود را دارد.

وی افزود: باید دید که یک جامعه تحت چه عوامل و تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به این مسئله گرفتار می شود و سن ازدواج افراد بالا می رود. البته باید به این موضوع نیز پرداخت که این وضعیت چه تاثیراتی در بخش های مختلف جامعه خواهد گذاشت.

دکتر حسینی با اشاره به تبعات این معضل گفت: مسلماً جامعه ما که فرهنگ اسلامی ایرانی دارد تشکیل خانواده و ازدواج مبتنی بر قواعد شرعی و قانونی است . وقتی فرد به سن بلوغ می رسد یکی از نیازهای او ازدواج است که مطابق با شرع و قانون هم است.

این جامعه شناس تصریح کرد: وقتی فاصله زمانی بین بلوغ و ازدواج افزایش یابد ما هم باید شاهد روابط ناسالم ، غیر قانونی و شرعی میان زنان و مردان که در جامعه هستند باشیم.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: اصولا همه انسان ها به رفع نیازهای جسمی و جنسی و عاطفی نیار دارند اما باید توجه داشت که ازدواج فقط برای رفع نیازهای جسمی نیست بلکه ایجاد روابط عاطفی بین زوجین هدف اصل ازدواج است که یک آرامشی را در افراد ایجاد کند ازدواج موفق و به موقع می تواند در اشتغال و پایین آمدن خشونت در جامعه بسیار موثر باشد.

این جامعه شناس اظهار داشت: همانگونه که ازدواج مسئولیت آور است و موجب نظم منطقی در افراد و خانواده ها می شود بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در آن هم می تواند موجب بی نظمی در جامعه و سرگردان بودن جوانان شود.


ارسال نظرات