خسروی در گفتگو با «بسیج»:

طرح تحول سلامت کام مردم را تلخ کرد/ گسستگی بیمه ها از اشکالات اساسی این طرح

نماینده سابق مجلس گسستگی بین بیمه ها و عدم پرداخت هزینه ها را یکی از چالش های اساسی طرح تحول دانست وگفت: بیمه ها نمی توانند پرداختی خود را به بیمارستان ها و پزشکان داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۵۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

طرح تحول سلامت کام مردم را تلخ کرد/ گسستگی بیمه ها از اشکالات اساسی این طرحعلیرضا خسروی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: یکی از کارهای که در گذشته در حوزه بهداشت و درمان انجام می گرفت طرح پزشک خانواده بود که الان تعطیل شده است.

وی افزود: رقم بودجه حوزه سلامت در دولت یازدهم به 30 هزار میلیارد تومان رسید. نمونه هایی از فاکتورهای نجومی که در برخی بیمارستان ها به غلط تهیه می شد در بخش های مختلف شاهد بودیم.

خسروی گسستگی بین بیمه ها و عدم پرداخت هزینه ها را یکی دیگر از چالش های اساسی طرح تحول دانست و بیان داشت: در حال حاضر بیمه ها نمی توانند پرداختی خود را به بیمارستان ها و پزشکان داشته باشند و دستمزدهای پزشکان نیز بسیار تغییر کرده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت زیرمیزی های پزشکان حذف شود تصریح کرد: متاسفانه همچنان این زیرمیزی ها پرداخت می شوند و بیمه ها هم مشکل پرداختی خود را به بیمارستان ها دارند.

خسروی یادآور شد: طرحی که با آن می شد کام مردم را شیرین کرد بلاتکلیف مانده است. اگر قرار باشد این طرح ادامه باید پزشک خانواده هم باید به بقیه استانها کشیده می شد و طرح را در همه بیمارستان ها و مناطق کشور اجرا می کردیم.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: مهم ترین چالش طرح تحول سلامت بالا رفتن دستمزد پزشکان و کم بودن دستمزد پرستاران است و ما همیشه درگیری و نارضایتی بین این دو قشر که مکمل یکدیگر هستند شاهدیم . در نهایت می توان گفت این طرح روی زمین مانده است.


ارسال نظرات