نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

اشکالات اساسی طرح تحول سلامت

سالک با بیان اینکه شرط بقای طرح تحول سلامت، بودجه پایدار و منابع قابل دسترس است افزود: اگر منابع قابل دسترس نباشد امکان پیروزی این طرح هم وجود ندارد و با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۵۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

اشکالات اساسی طرح تحول سلامتحجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: اصل طرح تحول سلامت بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه شرط بقای طرح تحول سلامت، بودجه پایدار و منابع قابل دسترس است افزود: اگر منابع قابل دسترس نباشد امکان پیروزی این طرح هم وجود ندارد و با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شود.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: بنده ارزیابی مثبتی در رابطه با اینکه این طرح توانسته به اهداف خود برسد یا نه ندارم اگرچه حدود 11 میلیون بیمه درست شده و کارهای خوبی هم صورت گرفت اما هنوز هم کارشناسان بهداشت و درمان و پزشکان در ارتباط با این حرکت حرف ها و انتقاداتی دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر لزوم بازبینی مجدد در طرح تحول سلامت گفت: بی تردید وزارت بهداشت باید هر سال بازدیدی از مجموعه خود و نظارت کاملی داشته باشد؛ نقاط ضعف این طرح را پیدا کند و اگر مشکلات قانونی و آئین نامه ای دارد آنها را نیز برطرف کند.

این مقام مسئول در واکنش به ارجاع بیماران به مطب های خصوصی توسط پزشکان بیمارستان های دولتی بیان داشت: متاسفانه این مسئله وجود دارد و برخی از دکتر هایی که در بیمارستان های دولتی هستند حاضر نیستند منافع شخصی خود را فدای جریان دولتی کنند.

وی افزود: بنابراین مطب های پزشکان پر است و پزشکان بیماران خود را از بیمارستان ها به مطب ها هدایت می کنند، وزارت بهداشت و درمان باید ساز و کاری برای این مسئله داشته باشد که البته بخشی از این موضوع اخلاق پزشکی است که نباید اینطور باشد و بخش دوم هم قانون است که باید جلوی این نوع افراد را بگیرد.


ارسال نظرات