سید مهدی هاشمی گفت: طرح تحول سلامت در شرایط رکود اقتصادی و بحران های مالی درآمد سرشاری را برای پزشکان ایجاد کرد و تعهدات زیادی را به گردن نظام انداخت.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۵۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

بودجه طرح سلامت در شرایط بحران مالی کشور به پزشکان اختصاص یافتسید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: معمولاً هر طرحی که پیشنهاد و تصویب می شود به دنبال ارائه خدمات و منافعی برای مردم است.

وی با بیان این مطلب گفت: طرح تحول سلامت هم به ظاهر با این هدف آغاز شد اما متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی ساز وکار و چارچوب کلی و برنامه ریزی در این رابطه مانند بسیاری از طرح ها و قوانین در اجرا دچار مشکل شد.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت به منابع هنگفتی نیاز داشت تا در دراز مدت پشتیبانی شود اما به خاطر اینکه تمام ابعاد و منابع آن پیش بینی و تامین نشد دولت را در معضل و مشکلی اساسی قرار داد.

سید مهدی هاشمی با تصریح بر اینکه هزینه های درمان سرپایی نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد خاطر نشان کرد: در مراحل اولیه طرح تحول قرار شد هزینه های درمان بستری تا حد زیادی کاهش یابد که محقق نشد.

وی بیان داشت: انتظار می رفت این طرح به صورت مرحله ای اجرا شود تا در مقاطع مختف ارزیابی های آن و برطرف کردن اشکالات و ایرادات موجود انجام شود اما الان برای تامین منابع دچار بحران شده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: طرح تحول سلامت در شرایط رکود اقتصادی و بحران های مالی درآمد سرشاری را برای پزشکان ایجاد کرد و تعهدات زیادی را به گردن نظام انداخت و الان هم شاهدیم به خاطر عدم پیش بینی های لازم قادر به انجام این تعهدات نیستیم.


ارسال نظرات