یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد
قرائی مقدم گفت: فروریختن ارزش ها و کمرنگ شدن اعتقادات افراد باعث ورود جوانان به سیگار، اعتیاد، باندبازی و در نهایت ورود به آسیب های اجتماعی و افزایش تجرد گرایی در جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۴۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

افزایش تجردگرایی در جامعه با کمرنگ شدن اعتقادات دینیدکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: فروریختن ارزش ها و کمرنگ شدن اعتقادات افراد باعث ورود جوانان به سیگار، اعتیاد، باندبازی و در نهایت ورود به آسیب های اجتماعی و افزایش تجرد گرایی در جامعه خواهد شد.

این جامعه شناس با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با بحران جمعیت عنوان کرد: طبق فرامین رهبری باید به بحران جمعیت توجه کرد مسلماً با ازدواج باروری هم اتفاق می افتد اما وقتی آمار ازدواج کاهش یافته این مسئله چگونه امکانپذیر است؟!

مقدم با بیان اینکه جامعه ای که در آن خانواده شکل نمی گیرد بیمار است ابراز کرد: مسئولان نتوانسته اند امکانات ازدواج را فراهم کنند، درحالیکه ازدواج اصل است و می تواند بسیاری از مشکلات را در زمینه های مختلف برطرف کند.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: اقتصاد جامعه به اقتصاد خانواده وابسته است و طبیعتاً وقتی خانواده ای نیست اقتصاد هم شکل نمی گیرد. همچنین خانواده بر فرهنگ جامعه موثر است با ازدواج و تشکیل خانواده می توان دیانت، ارزش ها و عقاید فرهنگی را به فرزندان منتقل کرد.


ارسال نظرات