دکتر قرائی مقدم در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
جامعه شناس گفت: بالا رفتن توقعات جوانان و چشم و هم چشمی ها و در نهایت تاخیر در زمان ازدواج اثرات سوء اجتماعی زیادی دارد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۴۰
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

اثرات سوءاجتماعی افزایش سن ازدواج در کشوردکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در هر ساعت 19 طلاق اتفاق می افتد اظهار کرد: بالا رفتن توقعات جوانان و چشم و هم چشمی ها و در نهایت تاخیر در زمان ازدواج اثرات سوء اجتماعی زیادی دارد. یعنی این مسئله می تواند به بی بند و باری روابط جنسی بین دختران و پسران منجر شود و این برزرگترین بلاست.

وی افزایش بی بند و باری جنسی، تولد فرزندان ناخواسته و سقط جنین را از عوارض اجتماعی عدم ازدواج به موقع افراد دانست و تصریح کرد: همه این موارد در نهایت به بنیان خانواده آسیب خواهد زد.

وی مطرح کرد: منصرف شدن جوانان از ازدواج بلای بزرگی است که جامعه دچار آن شده است و این به معنای بدبختی و نابسامانی جامعه است.

دکتر قرائی مقدم متذکر شد: ازدواج و تشکیل خانواده آسیب های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد لذا بر مسئولان واجب است که به این امر مهم توجه کنند و امکان ازدواج برای جوانان را آسان کنند.


ارسال نظرات