یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

آثار معنوی و اخروی صله رحم در روایات و احادیث

مسئول بسیج اساتید چهارمحال وبختیاری گفت: بر اساس احادیث و روایات، صله رحم موجب افزایش عمر و قطع رحم موجب کوتاهی عمر می شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۳۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

آثار معنوی و اخروی صله رحم در روایات و احادیثاحمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به جایگاه صله رحم در فرهنگ ایرانی و آموزه های اسلامی بیان داشت: صله رحم به معنای ارتباط برقرار کردن با خویشاوندی نسبی و سببی است و حتی در گستره معنا شامل دوستان و خویشاوندان دور و هم دینان و مسلمانان نیز می شود.

وی با اشاره به تاثیرات معنوی و اخروی صله رحم افزود: آنچه که در شرع برای ما واجب محسوب می شود آثاری هم دارد. بر اساس احادیث و روایات، صله رحم موجب افزایش عمر و قطع رحم موجب کوتاهی عمر می شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید چهار محال و بختیاری گفت: تکنولوژی موجب شده انسان ها از یکدیگر دور شوند بگونه ای که گاهی کنار هم هستند اما دل هایشان با هم نیست. امروزه در رفت و آمد ها و بازدیدها هم افراد مشغول فضای مجازی هستند و این مصیبتی است که آفت صله رحم محسوب می شود.

بسیج تاکید کرد: این رفت و آمدها باید منجر به سخن گفتن و رابطه عاطفی بین افراد شود البته با یک تلفن زدن هم می توان صله رحم را به جا آورد.


ارسال نظرات