خبرهای داغ:
شهرداري اصفهان امسال "طاقچه هاي مجازي" طرح خلاق امسال آن خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۷۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج نیوز، در ايام پاياني سال به منظور زيبائي و شادابي شهر، پروژه هاي متعدد زيباسازي در دست اجراست كه با تاكيدات مديريت شهري تعدادي از آنها هم به موضوع شهدا اختصاص داده شده است.
البته در سالهاي گذشته هم اين مسئله مشهود بود تا جايي كه تعدادي از ديوار نگاره هاي شهري در حاشيه بزرگراه ها و يا ساختمان هاي مرتفع اين موضوع را به خوبي نمايش مي داد. اين پروژه هاي زيباسازي تنها به ديوار نگاره ها ختم نمي شود و با ساخت نمادهاي حجمي و فضا سازي هاي خلاقانه، شهر را براي عيد مهيا مي كنند.
بيست و دومين روز از اسفندماه به روز گراميداشت شهدا نامگذاري شده است از اين رو براي حفظ نام و ياد شهدا و با توجه به ايام پاياني سال و اهميت زيباسازي شهر اين دو مسئله دست به دست هم داده تا بهانه اي براي ساخت نمادهاي زيباسازي با موضوعيت شهدا در دستور كار شهرداري و سازمان زيباسازي قرار بگيرد.
از اين رو مهدي بقايي مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان اظهار كرد: 7 دیوارنگاره با موضوع شهدا و ایثار و شهادت در نقاط مختلف شهر از جمله گلزار شهدا اجرا می شود، همچنين نصب 50 استند مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس در محور اصلی چهارباغ از دیگر پروژه های سازمان زیباسازی برای ایام نوروز 96 است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان همچنین به طراحی، ساخت و نصب نماد "عروج" اشاره كرد و افزود: این نماد با ارتفاع 14 متر در حاشیه یکی از بزرگراه های شهر نصب می شود.
يكي ديگر از پروژه هاي زيباسازي كه سال گذشته هم در شهر انجام شد استفاده از نور پردازيها بود. از اين رو امسال هم سازمان زيباسازي در نظر دارد با استفاده از اين روش7 طاقچه مجازی بر دیوارهای مرتفع نقاط مختلف شهر نصب كند. اين طاقچه ها معرف شهدای اقشار مختلف از جمله شهدای مهندس، پزشک، رسانه، مدافع حرم، خلبان، ورزشکار و کارگر خواهد بود.
بقایی در اين مورد نيز گفت: شهیدان مسلم خیزاب، محسن خزائی، مهران حریرچیان، اسدالله ابراهیمیان، علیرضا یاسینی، اردستانی و عبدیان از جمله این شهدا هستند که دیوارهای شهر مزین به نام و تصاویر آنها می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار