توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین

برگزاری کارگاه آموزشی (جوان ، نوجوان و فضای مجازی) در شاهرود

به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین، کارگاه آموزشی (جوان ، نوجوان و فضای مجازی) در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۳۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی در کارگاه آموزشی (جوان ، نوجوان و فضای مجازی) که در دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) شاهرود برگزار شد، به بیان مباحثی در مورد جوانان و فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که کودک و نوجوان ما به راحتی وارد فضای مجازی در همه زمینه ها می‌شود و والدین هم آگاه نیستند که این فضای مجازی آثار مخربی بر ذهن و روح کودک و نوجوان می گذارد.

وی ادامه داد: نسل‌های قبلی در سنین کودکی خود برای پر کردن زمان خالی و اوقات فراغت، بیشتر به بازی‌های دسته جمعی در حیاط و کوچه و همچنین بازی‌هایی که بر پایه مهارت‌های بدنی بود، رو می‌آوردند که متاسفانه در حال حاضر کودک و نوجوان امروزی بیشتراوقات فراغت خود را با بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی پر می‌کند.

ابراهیمی تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کودکان دهه جدید در زمینه توانایی‌های فیزیکی و به لحاظ هوش غیرکلامی از کودکان دهه‌های قبل ضعیف‌تر هستندو متأسفانه امروزه شاهد این اتفاق هستیم که کودکان و نوجوانان به لحاظ رفتاری چارچوب پذیر نیستند و شاهد پیامها و عکس‌های گوناگونی در فضای مجازی هستیم واین قطعاً نشانه‌ای از بروز اختلال روانی و افسردگی است.

این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که مردم رعایت نمی‌کنند، عدم خاموش کردن مودم در شب برای استفاده از اینترنت رایگان شب است؛ باید دقت شود که اینترنت رایگان ارزش بیماری خانواده را ندارد؛ در واقع باید سطح سواد رایانه‌ای مردم را ارتقاء و افزایش و استفاده صحیح از وای‌فای، گوشیها و تلویزیونهای هوشمند، اینترنت نسل سوم و چهارم را در اختیار مردم قرار داد چرا که در صورت عدم استفاده درست از این ابزار، ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد . 

وی ادامه داد: این موضوع برای خانواده‌هایی که دارای فرزند کوچک زیر 12 سال هستند، مهمتر است چرا که این امواج بر روی کودکان اثرات مخرب مشهودتری دارد.

ابراهیمی در ادامه به حاضرین ،تصریح کرد:سعی کنید در ساعات اوقات فراغت، ورزش، کتابخوانی،بازی های دسته جمعی وکاردستی و بازیهای فکری انجام دهید چرا که یک برنامه مدون بهترین راهکار برای بالا بردن فرهنگ استفاده و دور ماندن از آسیب‌های ناشی از فضاهای مجازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار