خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: آسیب فضای مجازی به مرحله بحران رسیده و نظام آموزشی که تهی از مبانی تربیتی است، باید تغییر کند.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۰۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،؛ به نقل از خبرگزاری فارس، مینو اصلانی ظهر امروز در نشستی با عنوان «تبیین الگوی سوم زن» در جمع بانوان نخبه بسیج جامعه زنان استان سمنان که در سالن جلسات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: زن و خانواده از مباحث و مسائل اصلی کشور است.

وی افزود:‌ زن مسلمان در ایفای نقش مادری و همسری بی‌نظیر است و فرزندانی را تقدیم راه اسلام می‌کند که نمونه آن را در تاریخ صدر اسلام شاهد هستیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: نقش اجتماعی زنان که مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌بینیم که در اجتماع نیز حضوری فعال، پویا و مؤثر دارند و وقتی به صحنه می‌آید، غیرت جامعه به جوش می‌آید؛ چراکه فقط بحث حضور یک زن نیست، بلکه حضور یک خانواده در اجتماع است.

اصلانی بیان داشت: امروز دختران علی‌رغم همه هجمه‌های فرهنگی در سنگر علم، جهاد و عفاف ایستادگی می‌کنند و از مراحل سخت و گردنه‌های دشوار و آزمایش‌های گوناگون توانسته‌اند سربلند بیرون آیند.

وی تصریح کرد: با حفظ سنگر خانواده،‌ عفاف و حجاب، علم و فرهنگ در حوزه‌های مختلف شاهد شکوفایی استعدادهای زنان هستیم و این‌چنین زنی الگوی زن «نه شرقی؛ نه غربی» است و جامعه را به سمت قله‌های تعالی رهنمون می‌سازد.

امروز همسرداری پیچیدگی‌هایی دارد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با تأکید بر اینکه باید الگوی زن مسلمان را در حوزه‌های مختلف به دنیا معرفی کنیم، گفت:‌ زن مجاهد و انقلابی ایران اسلامی می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای زنان غربی باشد.

وی با تأکید بر اینکه آرامش در سایه‌سار عفاف و حیا شکل می‌گیرد، گفت: اگر از نگاه عفیفانه مردانه و حیای زنانه فاصله بگیریم، جامعه دچار بحران هویتی می‌شود.

اصلانی با تأکید بر لزوم توجه به نقاط قوت و ضعف و آسیب‌هایی که گاهی در اجتماع دیده می‌شود، گفت: امروز برپایی هیأت‌های دینی و مذهبی، عاشوراها، اعتکاف‌ها و اردوهای معنوی راهیان نور که جوانان از دختر و پسر با شور و حرارت خاصی در آن مشارکت دارند، جزو سرمایه‌های عظیم نظام است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به آسیب فضای مجازی که دیگر از آسیب گذشته و به بحران رسیده است و رهبر معظم انقلاب لفظ قتلگاه را در خصوص آن به کار برده‌اند، بیان داشت: امروز همسرداری پیچیدگی‌هایی دارد که در دو دهه قبل این پیچیدگی‌ها وجود نداشت؛ بنابراین باید شرایط روز را بشناسیم و بر مبنای زمان تصمیم‌گیری کنیم.

وی بیان داشت: نظام آموزشی ما که تهی از مبانی تربیتی است، باید تغییر کند و باور، ایمان و اعتقاد خانواده تقویت شود و یکی از راهکارهای آن، حاکمیت فضای گفتمانی در خانواده است.

اصلانی افزود: رقبایی همچون فضای مجازی و رسانه‌های دیداری و گاهی شنیداری رقیب گفتمان خانواده شده‌اند و باید حلقه‌های صالحین در خانواده‌ها نیز تشکیل شود.

لزوم معرفی الگوی زن نه شرقی؛ نه غربی در کشور

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان بیان داشت: برای معرفی الگوی زن نه شرقی؛ نه غربی در کشور راهبرد اساسی معرفی چهره‌های تابناک شهدای زن وجود دارد که هر یک اسطوره احساس، عاطفه و ایثار هستند.

اصلانی بیان داشت: بسیج جامعه زنان با برپایی کنگره‌ها و یادواره‌های متعدد در سراسر کشور این الگوها را تا حدودی به جوانان معرفی کرده و گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی اظهار داشت: معرفی زنان شهید به جوانان که به‌حق الگوهای بی‌نظیری در دنیا هستند، باعث تقویت باورها و جرأت دادن به جوانان و افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: در بحث عملی، نمایشگاه‌های زیادی از محصولات عفاف و حجاب نیز برپا و باعث شده است دسترسی بانوان به مدل‌های بومی بیشتر شود.

اصلانی اظهار داشت: در سطح بین‌المللی نیز برای معرفی الگوی زن مسلمان، 24 نشست با حضور زنان آزاداندیش اروپایی و آمریکایی برپا شده است.

وی بر نقش آموزش و پرورش و صداوسیما در تربیت دینی جامعه تأکید کرد و گفت: اگر سند ملی آموزش و پرورش اجرایی شود، می‌توانیم در چند سال آینده شاهد رفتارهای عفیفانه بیشتری در جامعه باشیم.

ارسال نظرات