شرحی بر تاکید رهبر انقلاب بر ادامه راه با "همین فرمان"
از هر زاویه ای که نگاه کنیم منظور از فرمان مورد نظری مقام معظم رهبری (مد ظله) یعنی؛ حرکت امیدوارانه، هدفمند با سرعت و با دقت بر اساس اصول اسلام ناب محمدی(ص) و خط امام راحل (ره) که از ابتدای انقلاب تا کنون، بر آن تاکید و اصرار شده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۹۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
مقام عظمای ولایت بعد از توصیه های بسیار ارزنده به مردم آذربایجان و همه مردم ایران، فرمودند که؛ "بدانید که اگر ما با همین سبک حرکت و به تعبیر رایج "با همین فرمان" جلوبرویم، قطعاً پیروزی متعلق به ملت ایران است" لذا پس از این بیان انتظار است که مردم خوب ایران مفهوم دقیق فرمان را بگیرند و به جلو بروند تا به پیروزی قطعی برسند.

"فرمان" در ادبیات رایج در کشور عبارت است از؛ دستور، امر، حکم، توقع و یا وسیله کنترل و هدایت اتومبیل، دوچرخه، موتور سیکلت و ... بنابراین اگر آنرا به معنای وسیله هدایت بگیریم، منظور همین جهتی است که قطار انقلاب در پیش گرفته و از آن تحت عنوان خط امام راحل عظیم الشان نام برده می شود و اگر آن را به معنی حکم و دستور بگیریم باز به مجموعه دستورات و احکام صادره برای پیشبرد انقلاب اطلاق می شود.

 از هر زاویه ای که نگاه کنیم منظور از فرمان مورد نظری مقام معظم رهبری (مد ظله) یعنی؛ حرکت امیدوارانه، هدفمند با سرعت و با دقت بر اساس اصول اسلام ناب محمدی(ص) و خط امام راحل (ره) که از ابتدای انقلاب تا کنون، بر آن تاکید و اصرار شده است. این فرمان، همان فرمانی است که انقلاب بر اساس آن شکل گرفت و سی هشت سال به پیش آمد و بحمدالله هیچ یک از حوادث و جریانات نه از خارج و نه در داخل، نتواستند آن را به انحراف بکشند، هرچند در برهه هایی لطماتی بر آن وارد و یا سبب کندی حرکت قطار انقلاب شده اند

خصوصیات و ویژگی های این فرمان عبارتنداز؛ پافشاری روی اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، حفظ استقلال همه جانبه، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، پیگیری عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و مستضعفان، مقابله دائمی و تمام عیار با مستکبرین و اشرافیان، نترسیدن و اطاعت نکردن از دشمن، تکیه بر داخل و توجه جدی به نیرو های متعهد و آگاه، مرزبندی و رعایت مرزها با دشمن، اهم و مهم کردن مسائل و پرداختن به اولویتها، اولویت دیدن فرهنگ و اقتصاد و اقدام عملی برای حل مسائل آن اتحاد و همدلی بین آحاد جامعه اسلامی، مقابله و مبارزه واقعی با فرهنگ بیگانه، حفظ استحکام داخلی و تقویت عناصر قدرت (علم، اقتصاد، فرهنگ)، بصیرت و دشمن شناسی، ولایت پذیری، داشتن غیرت دینی و انقلابی، حضور فعال در صحنه و برخورداری از روحیه مطالبه گری، باور به شعار ما می توانیم، پرهیز از حاشیه ها و حاشیه سازها، نا امید نشدن و میدان خالی نکردن و ...

دو دسته از عوامل می توانند در این فرمان خلل ایجاد کنند و باعث انحراف آن شوند، دسته اول عبارتست از دشمنان و اقدامات خصمانه آن ها و دسته دوم نیروهای خودی و اقدامات داخل کشور.

دشمن نیز به دو صورت می تواند باعث انحراف در فرمان باشد، کما اینکه تا به حال به هر دو صورت عمل کرده ولی به لطف خداوند موفق نشده است. برپایی قائله های قومی و مذهبی، راه اندازی جنگ نظامی، هجوم همه جانبه فرهنگی، تحرم اقتصادی، جنگ نرم، جنگ اجتماعی و سیاسی اینها جزء اقدامات دسته اول دشمن است که به نوعی همه آنها طی سالهای انقلاب تجربه شده ولی خوشبختانه به نتیجه دلخواه دشمن نرسیده است.

نفوذ در درون جبهه انقلاب، ایجاد دو دستگی و تفرقه، تصمیم سازی و تصمیم گیری توسط عناصر وابسته در قالب نیروهای خودی نیز، شیوه دیگری بوده که دشمن به آن عمل کرده و در حال حاضر نیز بسیار امیدوار است بتواند بر اساس آن عمل نماید تا انقلاب را از مسیر اصلی که همان خط امام است، منحرف کند.

 دسته دوم عوامل یا همان نیروهای خودی نیز می توانند باعث انحراف انقلاب از مدار فرمان باشند. اگر نیروهای خودی را اعم از مسئولان، نخبگان و عموم مردم بدانیم، این مسائل نیز می توانند در شرایطی باعث انحراف انقلاب از فرمان بشوند.

مسئولان اگر بترسند، اگر از مصالح و وظایف سنگین مسئولیت غفلت کنند، اگر به هر دلیلی کم کاری کنند یا آن کار لازم را انجام ندهند، اگر دچار وادادگی بشوند، اگر تحت تاثیر توصیه های غلط به ظاهر کارشناسان قرار گیرند و از همه بدتر، اگر دل به دشمن ببندند و از عناصر و نیروهای خودی غفلت نمایند و مردم و دیگر مسئولان را نامحرم بحساب آورند ؛ بهتر از هر کسی می توانند در فرمان انحراف بوجود آورند و قطار انقلاب را به بی راهه و کج راهه ببرند.

 نخبگان نیز مشابه مسئولان می توانند در سرنوشت انقلاب تاثیر گذار و تعیین کننده باشند آنها نیز اگر از دشمن بترسند، اگر دچار غفلت و کم کاری گردند، اگر وادادگی دامن آنها بگیرد و یا اگر خدای ناکرده تعهد عالمانه خود را نادیده بگیرند و واقعیت آشکار صحنه را درعرصه بین المللی، منطقه ای و ملی نبینند و باز دل به دشمن خوش کنند و امیدوار باشند که دشمنان قسم خورده می خواهند برای نجات این کشور اقدام نمایند و به مردم و مسئولان توصیه ها و راهنمایی های غلط بنمایند، اینها نیز می توانند سبب انحراف فرمان از مدار اصلی گردند و پیروزی انقلاب را به خطر اندازند.

ترس، توهم و یا طمع مردم نسبت به بعضی از وعده های واهی، نا امیدی، خالی کردن صحنه، مطالبه نکردن از مسئولان و نخبگان و از همه اینها مهمتر خطای در تصمیم گیری مردم در انتخاب های مختلف و انتخاب کسانی که تعهد چندانی به انقلاب و اسلام و ارزشهای اسلامی ندارند نیز می تواند باعث انحراف در فرمان مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله) بشود.

 به موارد فوق اضافه کنیم مواردی مثل، جایگزین کردن انگیزه های مادی بجای انگیزه های الهی و ارزش های اسلامی، ایجاد شک و تردید در دل ها و شبهه و شک در اعتقادات و باورها، ترویج اختلاف و دو دستگی (دوقطبی سازی جامعه)، تضعیف ولایت فقیه و اطاعت نکردن از فرامین و دستورات رهبری، تضعیف روحیه انقلابی، اشرافی گری وخوی کاخ نشینی، قدرت طلبی و دور شدن از ارزشها ، به حاشیه راندن نیروهای انقلابی و مومن و متعهد، بی تفاوتی و حتی حمایت از انحراف و فساد، بی توجهی به تهدیدات دشمن بویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی، ایجاد شکاف و اختلاف بین مسئولان، فاصله گرفتن از مردم، سستی ایمان و دنیا طلبی، تحریف خط امام(ره)، از کف دادن روحیه و عزم حرکت و مقابله نکردن با موانع، بزرگ کردن ضعف ها و کمبودها و ندیدن قابلیت ها و دستاوردها، بی عدالتی و تضاد طبقاتی، سیاست های غلط، تخریب عناصر قدرت ملی، حاکم کردن اصول حزبی و گروهی بر مصالح و منافع ملی  همه و همه می توانند مانع حرکت قطار انقلاب بر مدار فرمان مورد نظر مقام معظم رهبری باشند و بازدارنده اند.

 در مقابل هر یک از ما (یعنی آحاد جامعه، نخبگان و مسئولان) نیز می توانیم به حفظ فرمان نیز کمک کنیم و کاری کنیم که پیروزی قطعی و با سرعت انقلاب رقم بخورد. بصورت خلاصه و در یک کلام در مقابل مقوله فرمان؛ مطیع بودن، اطاعت کردن و فرمانبری قرار می گیرد که به حفظ و اجرای فرمان منتهی می شود. باید همگان در همه حال مطیع رهبری باشند و به دستورات حکیمانه او عمل کنند. باید مدام از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی و خط امام صیانت نمود و بر مدار آن حرکت کرد. باید انقلابی بود و انقلابی عمل کرد. باید هیچ یک از مردم، نخبگان و مسئولان از چیزی جز خدا نترسند. باید همچون امام انقلاب راست قامت و استوار در وسط میدان ایستاد و بر اساس واقعیت های آشکار صحنه به مردم آگاهی، دلداری و دلگرمی داد.

باید صحنه را درست برای مردم ترسیم کرد. باید اتحاد وهمدلی را هدف گرفت و باید در جهت مخالف عوامل انحراف در فرمان حرکت کرد و از همه اینها مهمتر باید مردم را درست راهنمایی کرد و درست هدایت نمود که از انقلابشان غافل نشوند و گول یاوه گوئیهای دشمنان بیرونی و وعده های واهی عناصر وابسته به آنها را در داخل نخوردند. باید راهنمایی نمود که مردم در انتخابات درست تشخیص دهند، و مسئول انقلابی انتخاب کنند تا مبادا در فرمان انحراف ایجاد شود و به فرموده امام راحل عظیم الشان انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان نیفتد.

به قلم دکتر شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان

انتهای متن/

ارسال نظرات