رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از اجرای طرح آرامش بهاری در 10 بقعه‌ متبرکه شهر تبریز خبر داد و گفت: این بقاع متبرکه از 28 اسفند ماه سال‌جاری تا 15 فروردین ماه سال 96 میزبان زائران نوروزی هستند.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۴۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام رضا جعفری در این خصوص اظهار کرد: همزمان با کل کشور هفتمین طرح آرامش بهاری در 10 مورد از امام‌زادگان(ع) شهر تبریز نیز برگزار شده و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی، آموزش خادمان و هیئت امنا، غبارروبی و تنظیف امام‌زادگان(ع) از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح آرامش بهاری انجام شده و بقاع متبرکه در قالب این طرح معنوی از 28 اسفندماه سال‌جاری تا 15 فروردین ماه میزبان مردم و زائران نوروزی خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر میزبانی 10 بقعه، 30 باب مسجد نیز در قالب طرح آرامش بهاری به میزبانی از مهمانان نوروزی پرداخته و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه، اسکان زائران در بقاع متبرکه‌ی تبریز انجام نمی‌شود، یادآور شد: بحث اسکان زائران نوروزی در برخی از شهرستان‌های استان انجام می شود؛ همچنین مراسم آغازین سال 96 نیز روز دوشنبه راس ساعت 10 صبح در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حضور روحانی و مبلغان مذهبی از قم در بقاع متبرکه‌ شهر تبریز، مشاوره خانواده، پاسخ به شبهات دینی و... از جمله برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح آرامش بهاری است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار طی سال‌ها، بقعه‌ شاه حسین ولی(ع) و بقعه‌ قبر حمال تبریزی نیز آماده‌ میزبانی از زائران می‌باشد، مقبره‌‌عون و زید ابن علی(ع)، امام‌زاده سید عبدالله سیلاب(ع)، امام‌زاده سیدجمال(ع) راسته کوچه، امام‌زاده سیدابراهیم(ع) شتربان، امام‌زاده سید ابراهیم حذیفه(ع) واقع در میارمیار، امام‌زاده سید محمد(ع) کججانی، قیص سردرود، امام‌زاده میر موسی(ع) اسپیران و سهلان و خانم امام‌زاده واقع در طالقانی از جمله بقاع متبرکه‌ای است که میزبان مردم مومن و زائران نوروزی خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز افزود: همه این 10 بقعه‌ متبرکه به صورت شبانه‌روزی به همراه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی میزبان زائران نوروزی هستند.

ارسال نظرات