دانش‌آموز اعزامی به اردوی راهیان نور گفت: اردوی راهیان نور به عنوان پل ارتباطی ما جوانان با شهدا است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۳۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

معصومه دانشمند دانش‌آموز اعزامی از تهران در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی گفت: عمده دانش آموزانی که به این سفر معنوی مشرف می شوند طالب این هستند که بار دیگر راهی مناطق عملیاتی شده و با شهدا به راز و نیاز بپردازند. در عین حال فرصت با شهدا بودن را بسیار غنیمت و صد البته ارزشمند می دانند.

این دانش‌آموز حاضر در اردوی راهیان نور ضمن اظهار خشنودی در این اردوی معنوی افزود: اردوی راهیان نور به عنوان پل ارتباطی ما جوانان با دوران دفاع مقدس است که می تواند دیدگاه ما جوانان و نوجوانان را نسبت به موضوع جبهه، جنگ و دشمنان تغییر دهد.

وی با بیان اینکه حال و هوای همه دانش‌آموزان در این منطقه جنگی کاملا متفاوت و معنوی شده است، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان با حضور در این مکان‌های مقدس خود را پیدا می‌کنند و خود را می‌شناسند.

این دانش آموز تهرانی حاضر در راهیان نور تصریح کرد: شهدا آن قدر در ایمان و باورهای خود قوی بودند که حتی در شرایط سخت کوتاه نیامدند و تا آخرین قطره خون خود در مقابل ظلم و ستم ایستادند بنابراین ما نیز مقابل خون آنها وظایفی همچون رعایت حجاب و اطاعت از ولی فقیه را برعهده داریم.

دانشمند در خصوص تاثیرات معنوی این اردو گفت: گرچه فضای معنوی مناطق جنگی روح هر انسانی را تکان می دهد اما این تاثیرات به اعتقادات مذهبی افراد نیز وابسته است و افرادی که بیشتر در فضاهای معنوی قرار می گیرند این فرصت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده از آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولین بار است که در این سفر معنوی شرکت می‌کند، افزود: امیدواریم دوباره فرصت قدم گذاشتن در سرزمین نورانی شهدا را داشته باشیم چراکه تاثیرات معنوی آن تسکین دهنده روح انسان است.

وی در خصوص چگونگی ادامه دادن راه شهدا گفت: احترام به آرمان های شهدا و جامعه عمل پوشاندن به آن ها بخشی از وظایف نوجوانان و جوانان مقابل آن عزیزان است همچنین درس خواندن و پیشرفت در علم نیز از جمله وظایف مهم ما است چراکه با پیشرفت در علم می توانیم قدم در راه پیشرفت کشورمان برداریم.

معصومه دانشمند تصریح کرد: حضور در این مناطق که همراه با طهارت روحی و قلبی و عشق مخلصانه انجام می شود انسان عاشق را با معبودش پیوندی آسمانی می بخشد و به او مشق محبت می آموزد.

وی افزود: در کنار همه سادگی‌ها و بی‌آلایشی جوانان مخلصی که جا پای شهدا و انسان‌های با مرام هشت سال دفاع مقدس گذاشتند در این دیار درس آزادگی و مروت و شهامت می آموزد و از خود بی خود، روح فتوت مردان مرد این دیار را می ستاید.

این دانش آموز تهرانی با اشاره به اینکه راهیان نور یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: حرکت عظیمی که در سال‌های اخیر به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری آموزش و پرورش آغاز شده است در این مدت نتایج تامل برانگیزی داشته بطوری که اکثر جوانان با آشنایی و انس با این دیار سرافرازان توانسته اند روح پر تلاطم مادی خود را با سوهان عشق و عاطفه صیقل داده و رنگ و بوی حقیقی به آن ببخشند

وی افزود: خوشبختانه امسال کاروان راهیان نور با حال و هوای معنوی و پرشور جوانان برگزار شد بنابراین تاثیرات معنوی این اردو به خوبی در اکثر آن ها آشکار است.

دانشمند در پایان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان برگزاری اردوی راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه دشمنان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات