نماینده مراکز درمانی استان مرکزی با تاکید بر اینکه امروز نرخ شیوع اعتیاد در بین زنان نگران کننده است، گفت: باید بپذیریم که از هر 10 فرد معتاد دست کم 5 نفر را زنان معتاد شامل می‌شود و کاملا محسوس است.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۸۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

جعفری نماینده مراکز درمانی استان مرکزی روز سه شنبه در جلسه شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر این کلانشهر با اشاره به تعداد NGO های فعال سازمان‌های مردم نهاد گفت: تعداد 68 ان جی اُ این سازمان در بخش درمان، پیشگیری و زنان خیابانی و بی سرپرست در خط مقدم کاهش و پیشگیری از اعتیاد بسیجی‌وار فعالیت می‌کند.

وی افزود: از مسئولین درخواست می‌کنم که کمک‌شان در حوزه اعتیاد به مانند کمک به فرزندانشان باشد چراکه هیچ قشری از این آسیب در امان نیست.

نماینده مراکز درمانی استان مرکزی تصریح کرد: به عنوان گروه همتا این امکان را داریم که همکاری لازم را با دانشگاه‌ها داشته باشیم، تعدادی شبکه فعال مجازی در حال فعالیت داریم که نسبت به امر پیشگیری و عوارض و مباحث مهارتی در حوزه اعتیاد به جمع کثیری اطلاع رسانی می‌کند.

جعفری با تاکید بر اینکه امروز نرخ شیوع اعتیاد در بین زنان نگران کننده است، گفت: باید بپذیریم که از هر 10 فرد معتاد دست کم 5 نفر را زنان معتاد شامل می‌شود و کاملا محسوس است.

وی افزود: از هر نگرش سیاسی در حوزه‌های اجتماعی پرهیز کنیم و تنها بسیجی‌وار برای کمک به سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی به سهم خود تلاش کنیم.

تعامل میان NA در استان مرکزی با دانشگاه‌ها ضعیف است

شاملو عضو انجمن معتادان گمنام نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سبقه فعالیت این انجمن گفت: از سال 69 در کشور با برگزاری جلساتی در زمینه بهبود معتادان فعالیت داریم. در 29 منطقه، 250 شهرستان با 500 هزار عضو در کل کشور در بحث بهبود معتادان فعال است.

وی افزود: در سطح استان مرکزی 12 هزار عضو در قالب 129 گروه داریم که یکی از NGO‌های پرجمعیتی هستند که در سطح کشور در چرخه درمان این انجمن حضور دارند. در سطح شهرستان اراک 4500 عضو هر هفته جلسات مداومی را برگزار می کند.

عضو انجمن معتادان گمنام تصریح کرد: تنها چیزی که انجمن معتادان گمنام از دستگاه‌های دولتی می خواهد این است که یک مکان امن برای برگزاری جلسات در اختیار این انجمن قرار دهد، متاسفانه باتوجه به افزایش نرخ شیوع اعتیاد در بین بانوان برای این قشر از افراد تنها 6 جلسه برگزار کرده‌ایم ولی برای برگزاری جلسات نیازمند همکاری هستیم.

شاملو با اشاره به عدم همکاری دانشگاه‌های استان با این انجمن گفت: در سطح کشور با دانشگاه‌های متعددی همکاری داریم ولی متاسفانه در استان به ویژه دانشگاه اراک از ورود اعضای انجمن به محیط دانشگاه ممانعت می‌کنند. در حالیکه هیچ نهاد یا سازمانی نظیر NA نتوانسته کارآیی خود را نشان دهد.

وی افزود: در مرکز شهر اراک مکانی برای برگزاری جلسات نداریم که این برای معتادانی که می خواهند در چرخه بهبود حضور پیدا کنند مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات