معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورتی است که باید مورد توجه تمامی مسئولان و افراد جامعه قرار گیرد و برای کاهش آمار این حوزه تلاش جهادی تمامی سازمان‌ها و افراد جامعه با یکدیگر داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۸۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا زارعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک روز سه شنبه در جلسه شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر این کلانشهر با اشاره به مصوبات جلسه گذشته که شامل دانشگاه‌ها و اقدامات این مراکز برای پیشگیری از اعتیاد گفت: یکی از مصوبات جلسه گذشته ساماندهی دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه‌های دانشگاه بود که برای کاهش شیوع اعتیاد در بین این دانشجویان از ساماندهی آنان در خوابگاه‌های خودگردان حتی‌المقدور اجتناب کنند.

وی با اشاره به عدم نظارت کافی در خوابگاه‌های خودگردان افزود: دانشجویان جدیدالورود به دلیل جدایی از خانواده و سن پایئن و کم تجربگی دچار مشکلات خلقی و روانی می‌شوند که احتمال گرایش آنان به مواد اعتیادآور بیشتر است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک تصریح کرد: اگر دانشگاهی هم نتوانست این مصوبه را اجرایی سازد دست کم نظارت خود را بر خوابگاه‌های خودگردان افزایش دهد؛ احرتام به مصوبات باید در اجرای آنان باشد اینکه بخواهیم مصوبه ای را بر مصوبه اجرایی شنده بیافزایم خوشایند نیست.

زارعی ضمن تقدیر از دانشگاه‌هایی که ارائه مشاوره در خوابگاه‌های خودگران را در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد گفت: ارائه این مشاوره‌ها تا حد امکان بایستی نامحسوس باشد که این تصور هم برای دانشجویان ایجاد نشود که در حال کنترل هستند.

وی با اعلام استقبال فرمانداری از ایده‌ها وطرح‌هایی که در راستای کاهش اعتیاد و پیشگیری از این معضل خانمانسوز، گفت: چنانچه هر ایده‌ای قابلیت اجرایی داشته باشد از آن حمایت لازم را خواهیم داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی در بحث آموزش و پیشگیری از اعتیاد گفت: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ظرفیتی است که امروز به عنوان امر لاینفک زندگی افراد تبدیل شده و باید از این فضا در دانشگاه‌ها برای بحث برنامه‌های ارتقایی و پیشگیری بهره گرفته شود.

زارعی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورتی است که باید مورد توجه تمامی مسئولان و افراد جامعه قرار گیرد، گفت: تلاش و همکاری در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در واقع تلاش برای سلامت جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات