مراجعه‌های ما هم به دستگاه‌های متولی بی‌نتیجه مانده و معلوم نیست بر چه اساس برای پرداخت هزینه‌ها نام‌نویسی کردند.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۵۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بارش برف و خسارت به باغداران حکایت از این دارد که برخی از باغداران که می‌توان آنان را باغداران خرده‌پا نامید از دریافت کمک دولت بی‌بهره ماندند، حال باید دید پرداخت خسارت بر چه مبنا و اصولی از سوی دستگاه متولی توزیع شد که برخی از آنان باید از دریافت ناچیز کمک دولتی باز می‌ماندند.

کشاورزان از توان مالی محدودی برخوردار هستند و حتی اگر اندک خسارت هم به آنان وارد شود از هستی ساقط می‌شوند و بهتر بود پرداخت غرامت‌ها بر اساس اصول و طبق تصمیماتی که از ابتدا گرفته می‌شد پرداخت می‌شد نه اینکه از میزان پرداختی که در ابتدا تصمیم گرفته شد کمتر شود.

با توجه به اینکه چند هفته از پرداخت بسیار ناچیز کمک دولت به باغداران این استان می‌گذرد اما برخی از باغداران گله‌مند از سازمان متولی پرداخت‌کننده و کمک‌های دولتی بودند که پرداخت آنان بر چه اصولی بوده که برخی از آنان با وجود خسارت سنگین اما نتوانستند از طعم نه چندان شیرین کمک دولت بهره‌مند باشند.

یکی از باغداران در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: ضربه‌های اقتصادی که به باغداران وارد شد غیرقابل جبران است و دولت با پرداخت اندک کمک‌های بلاعوض و وام اندکی از زخم‌های خسارت‌دیدگان را مرهم بخشید اما نتوانستیم از اندک اعتبارات بهره‌مند باشیم.

تقی محمدی ادامه داد: مراجعه‌های ما هم به دستگاه‌های متولی بی‌نتیجه مانده و معلوم نیست بر چه اساس برای پرداخت هزینه‌ها نام‌نویسی کردند.

وی با ابراز گله‌مندی از دهیاران روستاها گفت: دهیاران به درستی اقدام به تهیه لیست نکردند و گاهی مشاهده می‌شد آمارهای رندومی ارائه کردند و سازمان جهاد کشاورزی هم به عنوان دستگاه متولی نظارت درستی بر این امر نداشته است.

یکی دیگر از باغداران ساروی گفت: به عنوان باغدار خرده‌پا هستم و باغ زیادی ندارم اما در این سرما خسارت سنگینی که به محصولم وارد شد و یک ریالی از کمک دولت بهره‌مند نشدم.

حسین شریفی با بیان اینکه برای پرداخت کمک‌های بلاعوض عدالتی برقرار نشد، ادامه داد: بعضاً مشاهده می‌شود از هر شهری آمارهای فراتر از آن چیزی که بوده ارائه شد و در این میان خسارت‌دیدگان واقعی از دریافت هزینه جا ماندند.

 بهتر بود دستگاه متولی نظارت بیشتری بر جمع‌آوری آمار و پرداخت پول داشت تا همین اندک اعتباری که دولت اختصاص داد و به هیچ عنوان مرهمی بر درد کشاورزان نبود را همه خسارت‌دیدگان بهره‌مند می‌شدند.

باغدارانی هستند که تنها با فروش محصول خود امرار و معاش زندگی را می‌گذراندند اما امسال نوروز را با شرمندگی کنار خانواده سپری می‌کنند، یقیناً دولت می‌توانست شب عید امسال را بهتر برای باغداران درد کشیده رقم بزند تا آنها هم همانند مسؤولان دولتی نوروز خوشی داشته باشند.

همانطور که گفته می‌شود حقوق و عیدی و هزار جور مزایای دیگر حق کارمندان دولت است و با کلمه باید پرداخت شود همه چی ختم می‌شود می‌توانست به طریق مختلفی از کشاورزان زحمت‌کش که امنیت غذایی جامعه بدون تلاش آنان بی‌معنا است انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها