خبرهای داغ:
مسئول بنیاد ایران شناسی دفتر منطقه زاگرس خبر داد

برگزاری جشنواره بازی‌ها و غذاهای بومی و محلی در ۵ منطقه نهاوند

مسئول بنیاد ایران شناسی دفتر منطقه زاگرس از برگزاری جشنواره بازی‌ها و غذاهای بومی و محلی در ۵ منطقه شهرستان نهاوند در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۵۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
برگزاری جشنواره بازی‌ها و غذاهای بومی و محلی در ۵ منطقه نهاوند
محمدرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: یکی از رسوم مخصوص شهرستان نهاوند پخت غذاهای محلی در ایام نوروز و برگزاری بازی‌های محلی در روستاها و مناطق مختلف شهرستان است که طی تحقیقات انجام شده در بنیاد ایران‌شناسی بخشی از این غذاها و بازی‌ها جمع‌آوری و مدون شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر غذاهای خاصی که در بین خانواده‌های مختلف در منطقه مرسوم بوده است؛ طبخ آش دوغ و آش ترش به عنوان دو غذا با پیش زمینه آیینی و طب سنتی برای سم‌زدایی بدن در آغاز فصل جدید در بین مردم منطقه مرسوم بوده است.

مسئول بنیاد ایران شناسی دفتر منطقه زاگرس وی ادامه داد: طی جلسات برگزار شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 96 به این جمع‌بندی رسیدیم که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند، هیئت‌های ورزش همگانی و هی‍ئت ورزش ‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام به برگزاری جشنواره بازی‌ها و غذاهای بومی و محلی در ۵ منطقه شهرستان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای باباقاسم، وراینه، سراب گاماسیاب، شهر گیان و نهاوند به عنوان محل برگزاری جشنواره غذا و بازی های بومی در نوروز ۹۶ مشخص و هماهنگ شد که قصد داریم با اجرای موسیقی محلی نیز خاطره خوشی را برای مسافران و گردشگران در نهاوند رقم بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار