مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد مطرح کرد:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد گفت: تبلور نقش زنان در دفاع مقدس و بعد از آن را می‌توان در تشکل مردمی به نام بسیج خواهران دانست.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۴۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ چهارمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور مادران و خانواده شهدا، جمعی از بسیجیان و مشاور امور بانوان ادارات یزد برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیراستان یزد در این همایش گفت: عزت امروز ایران اسلامی مرهون ایستادگی و مبارزه زنانی است که همانند مردان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

ناهید جمشیدی با بیان اینکه تبلور نقش زنان در دفاع مقدس و بعد از آن در تشکل مردمی به نام بسیج خواهران نهادینه شده است، اظهار داشت: تشکل مردمی بسیج خواهران همزمان با تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام تشکیل شد و حقیقتا بسیج خواهران را می‌توان موتور حرکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایرانی دانست.

وی در بیان تشریح سیاست‌ها و اهداف بسیج خواهران افزود: معرفت افزایی و بصیرت افزایی خواهران، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه سازی نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده، توانمندسازی زنان در عرصه کارآمدی و کارآفرینی، تقویت بنیه علمی خواهران و حضور مؤثر در فضای مجازی از جمله مهم‌ترین سیاست‌های بسیج خواهران است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیراستان یزد با بیان اینکه بیش از 50 درصد بانوان استان یزد عضو بسیج هستند، تصریح کرد: بسیج خواهران در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق کارگاه‌های آموزشی فعالیت چشمگیری دارد.

جمشیدی ادامه داد: بسیج جامعه خواهران در زمینه محرومیت‌زدایی، کمک به نیازمندان، طرح پیوند آسمانی، جمع‌آوری جهیزیه زوج نیازمند و آبرومند و طرح جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغات در راستای کمک به نیازمندان و زنان بی‌سرپرست را در دستور کار خود دارد.

وی در بخشی از سخنان خود به روند برتر بودن زنان بسیجی در زمینه‌‎های مختلف پرداخت و اذعان کرد: در زمینه ورزشی خواهران بسیجی با کسب مدال‌های کشوری و استانی، در زمینه علمی و پژوهشی، خواهران نخبه بسیجی استان و در زمینه اقتصاد مقاومتی زنان کارآفرین بسیجی در سطح کشور برتری دارند.

یزدبانو
ارسال نظرات