یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» تبیین کرد
علی یونسی گفت: متاسفانه خودروسازان در بزنگاه های تحریم به گونه ای متضاد رفتار کردند خودروسازان در زمان تحریم از این شرایط بهره برداری و موج سواری کردند تنها قیمت خودرو را بدون در نظر گرفتن کیفیت افزایش دادند.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۷۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
موج سواری خودروسازان از شرایط تحریم برای بالا بردن قیمت ها
 علی یونسی استاددانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: انحصارگرایی در حوزه صنعت خودروسازی فراوان است.  علی رغم اینکه خودروسازان مطرح می‌کنند که انحصارگرایی وجود ندارد ولی عملکرد خودروسازان همانندسازی انحصارگرایانه است.

 وی با بیان اینکه خودروسازان در قیمت گذاری ها شرایطی را مطرح می کنند که از شرایط رقابتی بیشتر است افزود: از حدود  3- 4 سال گذشته شاهد هستیم که قیمت خودروی  تولید شده  متفاوت است اگر در نمایندگی به قیمت تقریبی 30 میلیون به متقاضی عرضه می شود؛ در بازار  با قیمت 38 میلیون تومان وجود دارد این در حالی است که خودروسازان معتقد بودند تا مابقی قیمت خودرو نصیب خودروسازان شود .

وی در ادامه بیان داشت: افزایش قیمت باید بهمراه ثبات کیفیت در صنعت خودروسازی مدنظر قرار بگیرد. متاسفانه خودروسازان و تولیدکنندگان خودرو در بزنگاه های تحریم  به گونه ای متضاد رفتار کردند این به این معنی است که خودروسازان در زمان تحریم از این شرایط  بهره برداری کرده و موج سواری کردند تنها قیمت خودرو را بدون در نظر گرفتن کیفیت افزایش دادند.

ارسال نظرات