رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آستانه فصل بهار و در استمرار طرح یاد سبز شهدا در پروژه کاشت 800 اصله نهال در این دانشگاه شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۲۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آستانه فصل بهار و در استمرار طرح یاد سبز شهدا در پروژه کاشت 800 اصله نهال در این دانشگاه شرکت کردند.

دکتر سید حسین بدیعی در حاشیه این مراسم گفت: با توجه تأکیدات ریاست عالیه دانشگاه مبنی بر استمرار طرح یاد سبز شهدا به جهت حفظ و نگهداری محیط‌زیست به‌عنوان امانت الهی و به‌پاس ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان؛ اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز با عنایت به این اصول و با یاد و خاطره امام راحل (ره) و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بنیان‌گذار مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی بودند در این طرح بزرگ شرکت کرده و هرکدام درختی را کاشتند.

وی افزود: در این طرح 500 اصله نهال زیتون و 300 نهال از سایر انواع درختان در فضایی به وسعت 6هزار مترمربع در سطح دانشگاه و در جوار قبور پاک شهدای گمنام کاشته شد.

بدیعی اظهار کرد: اهمیت فضای سبز در دانشگاه برای ما بسیار بالا است و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با داشتن هزاران مترمربع فضای سبز در این مورد پیشرو است.

وی کاشت اصولی و از روی قاعده فضاهای سبز در این دانشگاه را از نقاط قوت آن دانست و بیان کرد: همواره سعی شده است تا در کاشت درختان و در کل ایجاد فضای سبز تمامی قواعد زیست‌محیطی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب رعایت گردد به‌طوری‌که هم‌اکنون در تمامی سطح فضای سبز دانشگاه فقط از آب‌پاشی قطره‌ای استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود فضای این دانشگاه را به لحاظ زیبایی کم‌نظیر خواند و تصریح کرد: در ایام نوروز امیدواریم همکارانی که در این واحد دانشگاهی اسکان دارند بتوانند از این فضای زیبا و روح‌بخش استفاده کنند و ما مفتخریم با توجه به اینکه در میانه راه ارتباطی بین تهران و مشهد مقدس قرار داریم میزبان زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها