مهاجرت معکوس از شهر به روستا در پی اجرای 3 طرح عمرانی و سازندگی در قوچاق

در روستای قوچاق قروه 3 طرح محرومیت زدایی و عمرانی احداث راه روستایی؛ ایجاد سیستم گرمایشی مدرسه و ابرسانی با اعتبار 500 میلیون ریالی به همت بسیج سازندگی این شهرستان به سرانجام رسیده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۱۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی رضویان در جریان بازدید خبرنگاران از طرح های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی شهرستان قروه در محل روستای قوچاق اظهار داشت: در این روستا 3 طرح محرومیت زدایی و عمرانی به همت بسیج سازندگی شهرستان قروه به اتمام رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مجاور بودن روستا با معدن آب شرب باید از جای دیگر تامین میشد تا احتمال ورود آرسنیک به آب نباشد و چون مردم روستا برای تهیه آب شرب در سختی بودند طرح آبرسانی روستا انجام و افرادی که به این دلیل به شهر مهاجرت کرده بودند به روستا برگشتند و این طرح با مشارکت مردم روستا و بسیج سازندگی به بهره برداری رسید.

وی افزود: دیگر طرح اجرا شده در این روستا شامل احداث 4 کیلومتر راه این روستا و دیگر طرح اجرا شده سیتم گرمایشی مدرسه و تبدیل سیستم گرمایشی نفتی به سیستم گرمایشی استاندارد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای طرح آبرسانی به روستا و نیز احداث راه روستایی هر کدام به ترتیب دارای اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال و 250 میلیون ریال و راه اندازی سیستم گرمایشی مدرسه این روستا نیز دارای اعتباری 50 میلیون ریالی بوده است که در مجموع 500 میلیون ریال توسط بسیج سازندگی هزینه شده است.

 
 

دهیار روستا نیز در سخنانی اظهار داشت: شغل اصلی مردم روستا دامداری و کشاورزی بود که مشکل آب شرب داشتیم و با اجرای پروژه ابرسانی توسط بسیج سازندگی افرادی که به این دلیل به شهر مهاجرت کرده بودند به روستا برگشتند و همچنین این پروژه موجب ایجاد اشتغال روستا کمتر شدن مصرف آب شده است.

وی ادامه داد: برای احداث راه روستایی نیز به هر اداره و ارگانی می رفتیم کسی جوابگو نبود اما بسیج سازندگی با پیگیری و همت توانست 4 کیلومتر راه این روستا را شن ریزی و قابل تردد نماید .

وی به مشخصات روستا نیز اشاره کرد و گفت: روستای قوچاق دارای 97 خانوار 300 نفر جمعیت در ضلع شرقی شهرستان قروه با فاصله 35 کیلومتری است.

 
 
 
 

وی در پایان از زحمات بسیج سازندگی در توجه به روستا و اقدامات و پروژه ها تقدیر و تشکر شد و خواستار انعکاس این اقدامات توسط رسانه ها و خبرنگاران بود که بسیج همچنان بی منت برای مردم قدم بر می دارد و یاریگر انها است و اقداماتی را که سالها در ادارات و از مسئولین خواستار رفع آن هستند و همچنان رها شده است را بی منت به سرانجام می رسانند.


ارسال نظرات