مشاور ارشدفرمانده کل سپاه پاسداران، بابیان اینکه ورود ناو آمریکا قابل تحمل برای ایران نیست، گفت:ورود ناو جنگی آمریکا به آبهای ایران، که با واکنش سریع سپاه همراه بود تست کردن نیروهای ایرانی بود و غیر عمد نبود و تکرار چنین اقدامی فقط تحریک نظامی ایران است،که به نفع آمریکا نیست.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۶۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،از غرب استان تهران،شامگاه امشب سردار خسرو عروجی،مشاور ارشد کل سپاه پاسداران،در حاشیه گرامیداشت ۳شهید شهرستان قدس،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج،با اشاره به هدف برگزاری یادواره های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان تصریح کرد:برگزاری یادواره شهدا علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه، حافظ ارزش های اسلامی و خنثی کننده دسیسه های دشمنان است وهمه مردم در قبال شهدا دو مسئولیت مهم بر عهده دارند اولین مسئولیت آنان ،پاسداشت خون شهداوخانواده آنان ودومین وظیفه مهم مردم، اقتدار ایمان است.

مشاور ارشد فرماندهی سپاه پاسداران در  ادامه،نقش آمریکا  در منطقه را اقدامی برای محاصره ایران دانست و ادامه داد:با توجه به اینکه آمریکا در رأس  مستکبرین عالم قرار دارد،در موضوعات منطقه در مقایسه با۳۸سال گذشته، دو‌نقش برجسته آمریکا در مقابل ایران را نشان میدهد،اول  دشمنی آمریکا با ایران،دوم پیمانهای نظامی آمریکا با کشورهای  همسایه عربی ،بخصوص عربستان سعودی که اینگونه پیمانهای نظامی بزرگ  را فقط به منظور محاصره ایران در منطقه انجام میدهد.

سردار عروجی در این باره اضافه کرد:آمریکا نه تنها در منطقه،بلکه در جهان میکوشد تا نقشه های خود را در مقابل جمهوری اسلامی پیاده کند و آن هم به خاطر انقلاب حسینی به جا مانده از تفکر امام راحل(ره)است،که در دنیا طنین انداز شده است.

این مقام ارشد نظامی در ادامه این گفتگو، جنگ کشورهای به اصطلاح ائتلاف را در مبارزه با داعش،دروغی محض خواند و خاطر نشان کرد:از نظر عقلی کسی مبارزه۶۸کشور، در قالب ائتلاف بین‌المللی  علیه داعش را باور ندارد، زیرا با آن همه تجهیزات جنگی و نیرو،  در قریب شش سال جنگ با داعش، هنوز این داعش است که دست برتر را در کشتار مسلمانان منطقه دارد.

وی علت ناکامی کشورهای ائتلاف ضد داعش را دستور گرفتن از آمریکا دانست و در این باره افزود:کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه داعش،بیخبر از آنند که  داعش در خط مقدم آمریکا و آمریکا در خط مقدم داعش میجنگد و دستور گرفتن از آمریکا فقط به نفع داعش است و این گروه تروریستی ابزاری در دست شیطان بزرگ  برای اهداف خود است.

مشاور ارشد فرماندهی سپاه پاسداران،در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش سپاه در ورود ناو جنگی آمریکا به آبهای ایران در چند روز گذشته، ابراز داشت:صحنه هایی که آمریکا در دریا و حتی هوا بارها در مقابل ایران به نمایش گذاشته است،تازگی ندارد و این کار آمریکا نه تنها غیر عمد نیست،بلکه  فقط جنبه تست کردن نیروهای ایرانی را داشت،که آن هم با واکنش سریع سپاه و تغییر مسیر ناو آمریکایی روبه روشد.

وی در این باره هشدار داد:آمریکا با اینکار، ایران را به تحریک نظامی دعوت میکند و تحریک نظامی ایران هم نه تنها به نفع آمریکا، بلکه هیچ کشوری نیست.

سردار عروجی در خاتمه این گفتگو،بابیان اینکه محورمقاومت،رویای خاورمیانه بزرگ را برای رژیم صهیونسیتی به کابوس تبدیل کرد،تصریح کرد:۳۲سال از بحث خاور میانه بزرگ با محوریت اسرائیل(از نیل تافرات) میگذرد و اما همچنان اسرائیل در گرفتن یک وجب خاک غزه هم ناامید وناتوان مانده است  و این رویای خاورمیانه  بزرگ به همت محور مقاومت فلسطین و لبنان،برای اسرائیل تبدیل به یک دهکده کوچک شده است.
/سامان ازکات
ارسال نظرات