مسئول بسیج سازندگی سپاه قروه گفت: از سال 92تا 95 در شهرستان قروه بالغ بر 300 طرح اقتصاد مقاومتی اجرا و برای هزار نفر کار ثابت و پایدار ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۵۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی رضویان مسئول بسیج سازندگی شهرستان قروه ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه های محرویت زدایی قروه در محل حسینیه روستای وینسار اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان قروه در 3بخش انجام طرح های محرومیت زدایی و مردم یاری،ایجاد اشتغال پایدار با ارائه تسهیلات و صنایع تبدیلی در روستاها، انجام اردوهای جهادی در اقشار مختلف؛ فعالیت دارد.

وی افزود: از سال 93 تاکنون در روستاهای شهرستان قروه بالغ بر 60 طرح محرومیت زدایی و عمرانی اجرا شده است که از این تعداد 50 طرح به بهره برداری رسیده و 10 طرح نیز در دست اقدام است.

رضویان ادامه داد:این طرحها با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت مردم روستا،دهیاری و شورای شهر، پایگاه های بسیج روستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح های محرومیت زدایی اظهار داشت:این طرح ها شامل احداث مسجد، راه روستایی،احداث غسالخانه، احداث خانه عالم،احداث خانه عالم و پروژه های ابرسانی می باشد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های محرومیت زدایی برای زدودن چهره محرومیت و کاستی در روستاها است،گفت: اجرای اقدامات محرومیت زدایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در همین راستا بسیج سازندگی بر خود لازم می داند از ظرفیت گروه های جهادی در این زمینه استفاده نماید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قروه از بسیج به عنوان یاریگر مردم در تمام امور نام برد و گفت:سپاه و بسیج در جایی که هیچ ارگانی نتوانسته کار را انجام دهد با همت جهادی وارد عرصه شده و توانسته با انجام امورات بر زمین مانده موجبات شادی و رضایت مردم را فراهم نماید.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: از سال 92 با توجه به تاکیدات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی،سپاه نیز در این عرصه ورد پیدا کرد و در استان کردستان و به تبع آن در شهرستان قروه از سال 92تا 95 بالغ بر 300 طرح اقتصاد مقاومتی اجرا و برای هزار نفر کار ثابت و پایدار ایجاد شده است.

رضویان به فواید ایجاد طرح های محرومیت زدایی و اشتغال پایدار در شهرستان قروه اشاره و خاطر نشان کرد: از زمان اجرای این طرح ها در شهرستان مهاجرت معکوس از شهر به روستاها انجام شده است.

وی در پایان به اقدامات مردم یاری بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و افزود: کمک به بیماران صعب العلاج، خانواده های بی سرپرست از این جمله می باشد.

ارسال نظرات