خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی در کارگاه حرفه ای خبرنگاری سازمان بسیج رسانه این استان، نگاه رسانه ارزشی را به نظام استکباری نگاه انتقادی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۴۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی خدیوی با اشاره به اهمیت این نگاه در رسانه های ارزشی، گفت: اگر این نگاه را حفظ کنیم موفق هستم چراکه نظام ولایی با این نگاه هویت دارد.

وی با تاکید به اینکه قدرت رسانه گفتمان سازی است، اظهار داشت: هدف از گفتمان سازی مهندسی فکری و رفتاری در جامعه بوده و رویکردهایی که در جامعه اتفاق می افتد بر همین اساس است.

حجت الاسلام خدیوی با بیان اینکه در فضای رسانه ای تشخیص دشمن و جبهه مقابل سخت است، افزود: علت آن پارادایم دقیق و برنامه ریزی شده آن است که شناخت آن الزاماتی دارد و باید ادبیات گفتمان در آن رعایت شود.

وی رسالت رسانه ارزشی را حرکت در خط نظام ولایی خواند و تاکید کرد: اگر رسانه ارزشی در این مسیر حرکت کند مخاطب به نتیجه مدنظر نظام ولایی از طریق رسانه می رسد که رسانه ارزشی برای این حرکت نیاز دارد نظام ولایی را بشناسد و در جامعه مطرح کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان رسالت رسانه ارزشی را مهندسی مسایل جامعه بر اساس نظام ولایی دانست و تاکید کرد: در نظام ولایی مهندسی فرهنگی در جامعه باید به گونه ای اتفاق افتد که تاثیر آن در لایه های اجتماع خود را نشان دهد.

 
حجت الاسلام خدیوی با بیان اینکه رسانه ارزشی با سوءظن مطلب نمی نویسد، یادآور شد: رسانه ارزشی نباید با بازی در میدان دشمن، ذهن مردم را مشغول مسایل فرعی کند بنابراین باید در نوشتن تیترها و مطالب دقت کند تا از جایگاه ارزش ها نکاهد.
 
 

در کارگاه آموزشی خبرنگاری حرفه ای سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی علاوه بر حجت الاسلام خدیوی که به موضوع رسانه و ولایت پرداخت، دکتر حسن آذری و حمید محمدی مباحث خود را به ترتیب در خصوص روزنامه نگاری شهروندی و مخاطب شناسی در رسانه ارائه کردند.

ارسال نظرات