هند در راستای افزایش صادرات برنج باسماتی از ایران خواسته است تا تعرفه واردات این نوع برنج را از 45 درصد کنونی به 20 درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۴۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از اکونومیک تایمز، سازمان صادرات هند اعلام کرد: ایران و هند لازم است اقدامات ضروری برای افزایش همکاری‌های دوجانبه بردارند، این اقدامات باید شامل افزایش بیشتر همکاری‌ها در حوزه بانکی و نیز توافق‌هایی برای تعرفه‌ها و عوارض گمرکی کالاها باشد.

سازمان صادرات هند از ایران خواسته است تا کاهش زیادی در تعرفه واردات برنج باسماتی هند اعمال کند.

آجای ساهای مدیرعامل سازمان صادرات هند گفت: عوارض واردات روی برنج باسماتی اکنون 45 درصد است ایران باید این رقم را به 20 درصد کاهش دهد. ظرفیت‌های زیادی برای افزایش صادرات برنج باسماتی هند وجود دارد و ما از ایران خواسته‌ایم که تعرفه واردات این نوع برنج را کاهش دهد. 

براساس این گزارش ایران سالانه 2 میلیون تن برنج تولید می‌کند در حالی که نیاز مصرفی این کشور 3 میلیون تن است که اساساً از هند و پاکستان وارد می‌‌کند. برنج‌های معطر، تنها در این دو کشور به عمل می‌آید. 

ساهای اعلام کرد که ایران باید شعبه‌های بانکی را در هند باز کند که می‌تواند به افزایش تجارت دو کشور کمک کند. 

به گفته وی، 5 بانک ایرانی پاسارگاد، سامان بانک، پارسیان، ملت و پارسیان برای ایجاد شعبه در هند اقدام کرده‌اند. 

از رئیس سازمان صادرات هند درباره نحوه پرداخت پول‌ها سؤال شد که گفت: بانک‌های هندی به دنبال ایجاد حساب‌های خاصی در بانک‌های خارجی به منظور تسهیل در پرداخت پول معاملات هستند. 

براساس این گزارش، وزارت بازرگانی هند در نوامبر 2016 اعلام کرد پورتالی را برای ارائه اطلاعات مربوطه و نیز تجارت اینترنتی برای خریداران و فروشندگان بین ایران و هند ایجاد کرده است.

ارسال نظرات