عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بی اعتمادی مردم عامل سقوط شاخص بورس است

ثروتی گفت: وقتی رونق اقتصادی باشد رشد و اعتماد مردم به سرمایه گذاری افزایش می یابد لذا بورس هم از این مهم استثنا نیست.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۲۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه اقتصادی و به خصوص سرمایه گذاری در بورس زمینه مناسبی شد تا نظر کارشناسان و مسئولان را در این خصوص جویا شویم.گفتنی است، رییس دولت یازدهم به مردم وعده داده بود تا پول های خود را در بازار بورس سرمایه گذاری کنند و با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بورس خطر و ریسک بالایی دارد و ممکن است سرمایه اولیه مردم نیز از بین برود دولت هیچ تمهیداتی در این خصوص نیندیشید. از طرفی دولت متعهد شد تا پس از برجام رونق اقتصادی موجب تقویت و رونق سرمایه گذاری در بورس و سایر بخش ها شود اما این اتفاقات با شکست مواجه شد.

بر همین اساس  موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت دولت در زمینه اقتصادی گفت: وقتی رونق اقتصادی باشد رشد و اعتماد مردم به سرمایه گذاری افزایش می یابد لذا بورس هم از این مهم استثنا نیست.اما وقتی حوادثی در جامعه پیش می آید؛ به عنوان مثال قیمت نفت سقوط می کند یا بحران حضور دیوانه ای به نام ترامپ روی همه چیز حتی قیمت دلار تأثیر می گذارد نوسانات خود را در شاخص های بورس نشان می دهد.بر همین اساس اکنون اگر قیمت دلار پایین آمده به خاطر بی اعتمادی دنیا به آمریکا است.

وی افزود: راهکار درمان اقتصادی کشورمان سیاست های اقتصاد مقاومتی است اما متأسفانه اکنون ترامپ شعار اقتصاد مقاومتی می دهد و می گوید: «کالای آمریکایی بخرید، کارگر آمریکایی به کار بگیرید» و این درحالی است که مقام معظم رهبری چندین بار بر این موضوع تأکید داشتند.

ثروتی تصریح کرد: ما چقدر جوان بی کار در کشور داریم؛ اگر ثبات اطمیان و اعتماد در کشور بالا برود و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.امروز وقتی وقتی 10 هزار میلیارد تومان بورس سقوط کرد به علت بی اعتمادی مردم به سرمایه گذاری است.

ارسال نظرات