عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
محمد اسماعیل سعیدی گفت: در حال حاضر تولید کننده ها رها شده اند و کسی هم نظارت نمی کند که اینها چارچوب ها را رعایت می کنند یا خیر.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۶۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
هیچ نظارتی بر تولید کننده های لباس نمی شود
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت : مسئله پوشش های نامناسب و عرضه مانتوهای جلوباز و زننده به مهندسی فرهنگی کشور بر می گردد که ما در این زمینه مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: یکی از ضرورت ها و نیاز ها این است که هر کدام از دستگاه ها و ارگان ها باید چارچوب های فرهنگی را در قالب قوانین مشخص کنندمثلا اتحادیه تولید کنندگان البسه باید این پیوست فرهنگی را داشته باشد که بداند الگوی تولید لباس ایرانی اسلامی چیست و در بخش توزیع هم مشخص باشد که چه کسی باید نظارت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر تولید کننده ها رها شده اند و کسی هم نظارت نمی کند که اینها چارچوب ها را رعایت می کنند یا خیر.

سعیدی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید این مهندسی فرهنگی را تعیین کرده ولی سوال اینجاست که چه کسی باید اجرا کند و اگر اجرا می وشد پس چرا ما شاهد این وضعیت هستیم. مشکل اصلی این است که چارچوب ها مشخص نشده است.

وی افزود: بحث دیگر در مورد لباس به این موضوع بر می گردد که نمایشگاه ها و جشنواره های مد ولباس مقطعی و محدود است در حالی که باید اتاق فکر هوشمندی باشند که کارش همین باشد که هر روز نسبت به نیاز های جوانان و ذائقه به روز آنها و بر اساس چارچوب های اعتقادی و فرهنگی برنامه ریزی کند.

ارسال نظرات