مخترع و کارآفرین نمونه کشور در گفتگو با«بسیج»:
بلوکی گفت: از 400 هزار میلیارد تومان تنها، 8 درصد به بنگاه های کوچک رسیده است و اکثریت آن به کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان، ایران خودرو و کارخانه هایی که بالای 1000 نفر نیرو دارند، رسیده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۲۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
 
مهندس محسن بلوکی مخترع و کارآفرین نمونه کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره سیر پیشرفت دولت در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی مبنی بر این که چه اقدام و عملی را انجام داده اظهار داشت: آشکار است این دولت برای هیچ یک از " اقدام و عمل ها " قدمی از قدم برنداشته است.

*اقتصاد مقاومتی دولت همانند آب در هاون کوفتن است
وی افزود: طبق این آمار های ارائه شده 400 هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور توسط دولت تدبیر وامید به بنگاه ها اقتصادی بزرگ سراریز شده است که این بنگاه ها دیر بازده هستند و یا اصلا بازدهی ندارند و مانند آب در هاون کوفتن می ماند. این پول باید در بنگاه های متوسط و زود بازده واریز می شد که بیش از 80 درصد اشتغال زایی و توان تولیدی کشور بر عهده آن ها است. از 400 هزار میلیارد تومان تنها، 8 درصد به بنگاه های کوچک رسیده است و اکثریت آن به کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان، ایران خودرو و کارخانه هایی که بالای 1000 نفر نیرو دارند، رسیده است.
 
*کارآفرینانی کشور با مشکلات نفس گیری دست و پمجه نرم می کنند
این کارشناس تصریح کرد: بعضی از همکاران و کارآفرینانی که در این مدت به دنبال وام و تسهیلات بانکی و به طور کلی دنبال راهی بودند که بتوانند یک حرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عملی انجام دهند اما افسوس که هیچ یک از کارآفرینان از پنهان کاری های دولت در این چند سال اطلاعی نداشتند و همچنان با مشکلاتی نفس گیری دست و پنجه نرم می کنند.

*رانت خوار اقتصادی توسط مسئولان
مهندس بلوکی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به صورت چکیده و خالص موضوع را بررسی کنیم، دولت بی تدبیر تدبیر و امید به هیچ عنوان در اقتصاد مقاومتی که سیاست کشور بوده است اقدام و عملی نداشته و حتی به مرحله اقدام هم نرسیده است. اسم این دولت را باید دولت تدبیر رانت خوار اقتصادی گذاشت که توانسته است با استفاده از زد و بند های آقایان سرمایه ملی را به تاراج کشند.

*مخترعین ما در کجای سیاست اقتصاد مقاومتی وجود دارند؟
وی گفت: ما در کشور قریب به 15 هزار مخترع در زمنیه اقتصاد مقاومتی داریم. سوال اینجاست که مخترعین ما در کجای سیاست اقتصاد مقاومتی وجود دارند؟ چرا نباید از ظرفیت مخترعین برای رهایی کشور از بحران های اقتصادی استفاده کرد؟ غیر از این است که هیچ تمایلی از دولت برای دعوت مخترعین به این فضا نمی شود؟

*دولت از استفاده مخترعین در امور کشور می ترسد
این کارشناس افزود: دولت از استفاده مخترعین در امور کشور می ترسد چراکه کارهایی که انجام می دهد آشکار می شود و دیگر نمی تواند رانتی ایجاد کنند. مخترعین به هیچ عنوان به دنبال پست و میز و مقام نیستند بلکه آن ها نعمت هایی الهی هستند برای بشریت تا امکانات و نعمت هایی که خداوند برای انسان ها قرار داده است را با استعدادی که دارند برای بشریت راحتی و آسایش فراهم آورند.
ارسال نظرات