پادشاه عربستان با یک هیئت همراه بزرگ برای سفری 4 روزه وارد ژاپن شد تا این بزرگترین صادر کننده نفت خام به توکیو، گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای برای روابط اقتصادی با طرف ژاپنی انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۲۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای سفری چهار روزه وارد توکیو شد و مورد استقبال ولیعهد  ژاپن قرار گرفت.

به نوشته ژاپن تایمز، سلمان اولین پادشاه سعودی است که طی 46 سال گذشته وارد ژاپن شده و با هیئت عظیمی هزار اتاق در یکی از گران قیمت‌ترین هتل‌های ژاپن رزرو کرده است. همچنین این هیئت عظیم سعودی بیش از 500 لیموزین برای این سفر 4 روزه در ژاپن اجاره کرده است.

در این سفر که طی آن پادشاه سعودی با نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد، درباره سرمایه‌گذاری توکیو در شرکت‌های خصوصی عربستان گفت‌وگوهایی صورت خواهد گرفت.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت خام به ژاپن است و بر اساس توافق چند ماه گذشته ولیعهد عربستان و نخست وزیر ژاپن اصلاحاتی در روابط دوجانبه اقتصادی صورت خواهد گرفت.

سفر یک ماهه پادشاه عربستان که اواخر ماه فوریه با ورود به مالزی شروع شد، برای اقامت در 6 کشور شرق آسیایی و یک کشور خاورمیانه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

پادشاه سعودی، بعد از مالزی به کشورهای اندونزی، برونئی، ژاپن، چین و مالدیو سفر می‌کند و در راه برگشت به خاورمیانه ابتدا به اردن سفر خواهد کرد.

این سفرهای پرهزینه با حضور پادشاه عربستان به همراه 25 شاهزاده و 10 وزیر و بیش از هزار نفر همراه با حمل بیش از 500 تُن چمدان انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات