بوشهر-سومین یادواره شهیدان حسین دوراهکی و حاج علی بردستانی دو شهید پایگاه امام حسن مجتبی(ع) محله سید صفا دیّر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۰۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،  یکی از روحانیون اعزامی از شیراز در آیین سومین یادواره 2 شهید پایگاه امام حسن مجتبی(ع) محله سید صفا دیّر اظهار داشت: نوشتن مقاله و پایان‌نامه از شهیدان کار آسانی است اما آن چه مهم است این که باید در میدان عمل پیرو شهدا باشیم.

وی افزود: اولین گفتمان شهدا مقاومت است و اسلام بر این مقوله تأکید بسیاری دارد که یکی از نمونه‌های آن مقاومت پیامبر در شعب ابی‌طالب بود.

حجت الاسلام حسن درخشان با بیان این که شهدا با عمل خود درس شجاعت و فداکاری به ما آموختند، ادامه داد: اگر می‌بینیم شهدا شوق کربلا در سر دارند و سازش ناپذیرند و بر اصول مکتبی خود پافشاری کرده و از ارعاب و تهدید دشمن نمی‌ترسیدند به این دلیل است که شاگرد فرهنگ کربلا هستند.

وی بیان کرد: گفتمان انقلاب این نیست که از یک طرف دم از انقلاب و رهبری و شهدا بزنیم و از طرف دیگر به دنبال سازش و تعامل با دشمنان باشیم.

درخشان با تأکید بر لزوم توجه و آگاه بودن حزب‌الله به حوادثی که در جامعه اتفاق می‌افتد، گفت: این که حزب‌الله به برخی سخنان و اقدامات واکنش نشان نمی‌دهد به واسطه نجابت آنان است و این مسئله نباید باعث شود که عده‌ای به رهبر جامعه توهین و متلک‌پرانی کنند.

وی با انتقاد از منبرهای سکولار اضافه کرد: ادبیات امروز دشمن ادبیات «قورباغه آب پز» و تهاجم فرهنگی و نفوذ در تمامی لایه‌های جامعه به مرور زمان است.

وی عنوان کرد: چرا باید برخی مسائل برای مسؤولین آزاد باشد و هرچه قانون است برای توده‌های مردم لحاظ شود.

درخشان افزود: مدل اقتصادی که در حال حاضر در حال پیاده‌سازی در کشور است یک مدل اقتصاد نئوکینزی است که با اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری همخوانی ندارد.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون 1000 شهید مدافع حرم دانست و تصریح کرد: دومین گفتمان شهدا گفتمان شهادت است و انقلاب ما به سراسر جهان صادر شده و می‌بینیم که امروز تیپ زینبیون در پاکستان، حیدریون در عراق و فاطمیون در افغانستان فرهنگ شهادت را از رزمندگان ما آموخته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه، سومین گفتمان شهدا را گفتمان معنویت برشمرد و اظهار کرد: اگر بدنه حاکمیت از معنویت خالی شود به سمت اشرافی‌گری روی می‌آورد ،درست همین مشکلی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به لزوم حضور فعال جبهه حزب‌الله به عنوان افسران جنگ نرم گفت: افرادی چون دانشجویان جهادی در مسیر انقلاب می‌مانند که دغدغه‌شان رفع محرومیت از جامعه است نه کسانی که کنسرت دغدغه اصلی آنها است و طعم فقر را نچشیده‌اند.

  در این مراسم از خانواده های شهید حسین دوراهکی و شهید حاج علی بردستانی دو شهید پایگاه امام حسن مجتبی(ع) محله سید صفا دیّر تجلیل شد.
انتهای خبر./
ارسال نظرات