خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: پروژه هایی که افتتاح می شود روند عادی و جاری اقدامات است که بعضی پروژه ها قبلا انجام شده و افتتاح آنها در آستانه انتخابات کاری عادی است.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۷۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

محمدعلی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به روزهای پایانی سال 95 با عنوان " اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در زمینه اقتصادمقاومتی تکیه بر درون و نگاهی به بیرون داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد: امسال که به نام اقدام و عمل در عرصه اقتصادمقاومتی نامگذاری شده است رهبر انقلاب به جزئیات ورود پیدا کردند و در پایان سال فرمودند " مسئولین بگویند چه کار انجام دادید نه اینکه باید چه کار انجام شود" .

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه علاوه بر دغدغه های فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور امروز مردم با موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند افزود: رهبر انقلاب به مسئولین سه قوا به صورت امر فرمودند "شما در اولویت باید مسائل معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنید" این اقدامات به صورت شعاری نباشد و مردم در زندگی خودشان لمس کنند.

وی بیان داشت: چون اقتصاد به صورت کوتاه مدت آثار خودش را در زندگی مردم نشان می دهد باید در اولویت قرار بگیرد و این به معنای غفلت از مسائل دیگر نیست.

ذاکریان اظهارداشت: دولتمردان باید پاسخگوی این فرمایش رهبر انقلاب باشند که در طول سال چه اقداماتی عملی انجام داده اند و چه پروژه هایی دارند که از دید مردم مخفی نیست.

وی تصریح کرد: پروژه هایی که افتتاح می شود روند عادی و جاری اقدامات است که بعضی پروژه ها قبلا انجام شده و افتتاح آنها در آستانه انتخابات کاری عادی است.

پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: افتتاح پروژه ها در راستای چارچوب منشور اقتصادمقاومتی که رهبری تاکید دارند قرار نمی گیرد و عملا کار اجرایی است.

وی تاکید کرد: طرح های خاص اقتصادمقاومتی، با تکیه بر درون و قطع وابستگی به بیگانگان و مقاوم شدن در برابر تهدیدات دشمن ملاک است که مسئولین از این دسته اقدامات را باید اعلام کنند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: دشمن می گوید تمام گزینه ها برای ایران روی میز است و دم از حمله نظامی به ایران می زند که مسئولین از عرصه های اصلی در جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غافل شوند.

وی با بیان اینکه برجام میدان جنگ بوده است عنوان کرد: ما در مذاکرات هسته ای نتوانستیم چیزی بدست آوریم در صورتی که مسئولین اعلام کردند فتح الفتوح بوده است و مردم در آینده آثار آن را خواهند دید. در صورتیکه دشمنان آنان را درگیر جنگ روانی و اقتصادی کردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: در آستانه نوروز و اوج بازار گرمی کسبه و بازاریان در طول سال، متاسفانه چیزی که احساس می شود قشر متوسط و آسیب پذیر جامعه توان خرید در ایام عید را ندارند.

وی با بیان اینکه به خوبی لمس می شود که قدرت خرید مردم پایین آمده است ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند " من خجالت می کشم جوانی ظهر از بیرون شرمنده به خانه برگردد".

ذاکریان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان که می خواستند صد روزه مشکلات معیشتی مردم را حل کنند تا پایان خدمت خود بتوانند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها